Preference fixovaných produktů je patrná i ze statistik: volilo je 9 z 10 zákazníků. ČEZ Prodej má přes 576 tisíc zákazníků, je dvojkou na trhu s plynem pro domácnosti a jeho statistiky tak dávají dobrou představu o trhu jako celku. Téměř 16 000 smluv na odběr plynu uzavřeli zájemci s ČEZ Prodej v posledních dvou měsících loňského roku, tedy o 83 % více než za stejné období o rok dříve. Výrazný nárůst je také v podílu fixovaných smluv.
Chcete, aby se koalice STAČILO! dostala do Poslanecké sněmovny?Anketa
„Zatímco na konci roku 2023 volilo u plynu fixace přibližně 60 % zákazníků, loni už je preferovalo téměř 90 % z nich. Je vidět, že lidé více než dříve preferují jistotu ceny na delší dobu. V ČEZ Prodej jsme loni fixované produkty zlevňovali celkem čtyřikrát. Pokud to situace na trhu dovolí, budeme i letos hledat cesty, jak zákazníkům nabídnout co nejvýhodnější ceny,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Téměř 8500 z výše zmíněných smluv, tedy přes polovinu celkového množství, bylo na akční produkt Plyn Akce 2026, který ČEZ Prodej začal nabízet v polovině loňského listopadu. Fix do konce roku 2026 za 950 KČ/MWh (1150 Kč včetně DPH) je určený zejména domácnostem s vyšší spotřebou, které plynem topí, a od svého zavedení si drží pozici nejnižší dostupné ceny na českém trhu. Pokud si jej navíc zákazníci sjednají kompletně on-line, dostanou ještě speciální finanční bonus.
ČEZ vstoupil na český trh s plynem v roce 2009 s nabídkou produktů pro podniky, domácnostem jej pak nabídnul o rok později, v červnu 2010. Na trhu tehdy podle údajů OTE působilo 11 dodavatelů plynu. V listopadu 2024 již na českém trhu působilo téměř 60 subjektů dodávajících plyn 2,7 milionu odběratelů. ČEZ Prodej s více než 576 tisíci zákazníků je aktuálně dvojkou na trhu, jen za období leden-listopad 2024 získal přes 6 400 nových zákazníků.
Více informací naleznete ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva