Úspěšnost řešení sporů českých spotřebitelů s podnikateli z uvedených zemí dosáhla 72 %, což je nejvíc v historii centra. Jedním z nich byl případ spotřebitele, který si zakoupil z německého e-shopu bicykl za 168 329 Kč (v přepočtu cca 6.500 eur), ale hned po první projížďce dva dny po převzetí ho reklamoval kvůli zlomenému rámu.
„Prodejce si vyžádal snímek praskliny a následně si kolo u spotřebitele vyzvedl. Spotřebitel se po třech týdnech zeptal na stav vyřízení reklamace a dostal odpověď, že se pracuje na výměně rámu za nový. Na to uplynula lhůta pro vyřízení reklamace daná českým řádem, jímž se smlouva řídila, přesto k jejímu vyřízení nedošlo,“ popisuje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra, které působí při České obchodní inspekci. „Až několikaměsíční jednání našeho partnerského centra v Německu s podnikatelem přinesla výsledek: vrácení celé částky za bicykl i za speciální krabici pro jeho převoz.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva