„Výpočet nároků na úhradu přeplatků probíhá ve zdravotní pojišťovně čtyřikrát do roka. Vždy v únoru, květnu, srpnu a listopadu. Pokud klientovi vznikne nárok na přeplatek, částka je mu zaslána automaticky. V prvním letošním čtvrtletí ČPZP takto svým klientům vrátila zhruba 7,3 milionu Kč, ve druhém se vrací téměř 18, 8 milionu Kč. Za celé letošní pololetí se tedy jedná o sumu přesahující 26 milionů Kč,“ vysvětluje tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.
Částka nad limit je uhrazena na bankovní účet pojištěnce, pokud ho má u ČPZP zaregistrovaný, nebo složenkou na evidovanou adresu. „O chystaném vrácení přeplatku vždy informujeme dopisem. Klientům, kteří vratku dostanou složenkou, posíláme dopis týden dopředu. Ostatním pojištěncům s nárokem na přeplatek v 14denním předstihu před zasláním peněz na účet. Důvodem je poskytnout klientům čas k nahlášení případné změny bankovního účtu nebo adresy,“ doplňuje mluvčí Mazurová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva