- ČSSZ vyzývá veřejnost, aby komunikovala primárně elektronicky, telefonicky, případně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
- ČSSZ nadále žádá veřejnost, aby zvážila, zda je nutné podání, která nelze učinit elektronicky, realizovat okamžitě. Je možné např. odložit sepsání žádosti o důchod, ten pak vyplatit až 5 let zpětně. Zaměstnanci ČSSZ jsou připraveni jednotlivé případy konzultovat „na dálku“ a hledat vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost.
- Tiskopisy a další důležité dokumenty (vč. tiskopisu Přehled o příjmech a výdajích OSVČ) je také možno odevzdat do schránek umístěných na vhodných místech, obvykle při vstupu do budov OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno a ČSSZ.
- Hotovostní platba pojistného bude umožněna pouze výjimečně, po předchozí domluvě. ČSSZ žádá veřejnost, aby platby realizovala primárně prostřednictvím bezhotovostního styku.
- V souvislosti s prevencí šíření koronaviru a díky možnosti vyřídit požadavky elektronicky bude i nadále omezen osobní kontakt s veřejností na nezbytně nutné minimum. Osobní kontakt bude umožněn, a to v úředních hodinách a po předchozím objednání prostřednictvím objednávkového systému (ZDE), kontaktního emailu či telefonu (ZDE).
Smyslem přijatých mimořádných opatření je především ochrana zdraví občanů, včetně zaměstnanců ČSSZ, a současně zajištění všech klíčových činností ČSSZ, zejména pak řádné výplaty dávek důchodového a nemocenského pojištění.
Žádosti klientů o vyhotovení různých potvrzení (dokumentů), pro které si klienti běžně chodí na příslušné okresní správy sociálního zabezpečení osobně, je možné zaslat i e-mailem na elektronickou podatelnu příslušné okresní správy sociálního zabezpečení.
Bude-li z takto zaslané žádosti pojištěnce vyplývat, že má být příslušné potvrzení (dokument) doručeno buď fyzickou poštou na trvalou adresu klienta, anebo například přímo zasláno jinému úřadu (organizační složce státu), který dané potvrzení (dokument) vyžaduje (například konkrétní Úřad práce), nemusí být takový e-mail elektronicky podepsán, jelikož potvrzené údaje se tímto způsobem předají pouze osobě, které se týkají, případně jinému úřadu. V ostatních případech (zejména má-li být příslušné potvrzení či dokument zasláno přímo žadateli zpět elektronicky) musí být žádost zaslána buď datovou schránkou, nebo s elektronickým podpisem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva