4 089 dílů, přes 170 tisíc otázek z nejrůznějších oborů, nejvyšší výhra 27 tisíc korun a průměrná sledovanost za posledních dvacet let: 427 tisíc diváků. „AZ-kvíz je skutečnou televizní legendou, která ve své kategorii nemá konkurenci,“ říká ředitel brněnského studia České televize, které AZ kvíz vyrábí, Jan Souček a doplňuje: „Nenajdeme jiný pořad, který by si tolik let denně udržoval zhruba půlmilionovou sledovanost.“ Historicky nejsledovanějším vydáním AZ-kvízu se stal díl vysílaný 27. 1. 1998, tehdy jej viděl 1 milion 9 tisíc dospělých. Nadprůměrně se na pořad dívají ženy, diváci starší 55 let a středoškolsky nebo vysokoškolsky vzdělaní diváci.
AZ-kvíz v minulosti několikrát upravil pravidla hry, organizaci soutěže a vyměnil dekoraci. Základ soutěže ale zůstává stejný – správně zodpovědět otázky a propojit jimi tři strany hracího pole. AZ-kvízem prošlo za dobu jeho vysílání přes deset tisíc soutěžících, účastníky se stávají lidé mnoha profesí a všech věkových skupin. O vítězi zpravidla nerozhoduje vzdělání, ale všeobecný rozhled. „Ženy například mnohdy bravurně ovládají květiny a rostliny vůbec, v čemž muži obvykle tápou,“ říká Pavel Kocman, který s týmem spolupracovníků do pořadu dodává otázky. „Muži zase většinou disponují dobrými zeměpisnými znalostmi, v čemž jsou ženy podle mé zkušenosti slabší. Ale to vůbec neznamená, že se neobjeví žena, která exceluje geografickými údaji nebo muž sypoucí z rukávu názvy všemožných rostlin,“ upřesňuje Kocman.
Dvacetiletou historii AZ-kvízu provází i moderátorská dvojice Eva Machourková a Aleš Zbořil. V roce 2004 pořad rozšířil AZ-kvíz Junior a v roce 2012 přibyl i AZ-kvíz speciál, ve kterém se utkali nejlepší soutěžící, pětinásobní finalisté. Naposledy se pořad v jiném kabátě představil loni v září, kdy se začal vysílat z nové dekorace.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva