Během dynamických ukázek se představila spalovací formule CTU CarTech z Fakulty strojní, elektricky poháněná formule řízená jezdcem, ale také autonomní formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické a spalovací a elektrické silniční závodní motocykly z dílny týmu CTU Lions z Fakulty dopravní.
Dejvický kampus ČVUT v Praze hostil již tradiční akci Závodní den ČVUT, na kterém zástupci jednotlivých studentských týmů CTU CarTech z Fakulty strojní, eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické a CTU Lions z Fakulty dopravní představili své monoposty a prezentovali své výsledky letošní sezóny roku 2021.
Tým eForce představil svou jubilejní desátou generaci studentské formule FSE.X a autonomní monopost DV.01. V letní sezóně se tým zúčastnil pěti závodů, na kterých se mu podařilo navázat na úspěšnou předcovidovou sezónu. Pilotovanému vozu FSE.X se povedlo získat celkem dvě druhá místa na závodech na světoznámém španělském okruhu v Barceloně a při premiérové účasti na chorvatské FS AlpeAdria. „S autonomní formulí se nám podařil historický úspěch, kdy jsme mezi silnou konkurencí obsadili 3. místo na závodech FS Czech na mosteckém autodromu a s oběma týmy jsme se letos vůbec poprvé zúčastnili nejprestižnějších závodů na německém Hockenheimringu,” řekl kapitán týmu eForce FEE Prague Formula Josef Med.
Tým CTU CarTech se svým monopostem FS.13, který byl pro letošní sezónu významně inovován, odstartoval sezonu obhájením vítězství na českém závodě FSCzech v Mostě, kde měl ze všech týmů nejrychlejší monopost v disciplínách Autocross a Endurance. Na maďarském závodě FSEast na Hungaroringu se tým CTU CarTech ve světové konkurenci umístil celkově na třetím místě. „Na třetím závodě FS Alpe Adria v Chorvatsku, kde monopost FS.13 opět dominoval hned ve dvou dynamických disciplínách, našemu týmu uniklo prvenství kvůli technické závadě na řízení. Nakonec i přes ztracené body z hlavní disciplíny jsme obsadili páté místo v celkovém hodnocení,” říká Jaromír Šolc, mluvčí týmu CTU CarTech.
V neposlední řadě se na akci představil se svými prototypy tým CTU Lions, který se jako jediný v ČR účastní mezinárodní studentské soutěže MotoStudent. „V letošním roce jsme úspěšně dokončili stavbu svého nového prototypu EVO 2.0 Electric, který oproti konkurenci vyniká hlavně podélně umístěným motorem a souosým uložením zadní kyvné vidlice a hnacího řetězového kola,” vysvětluje Přemysl Toman, šéf týmu CTU Lions. Se zmíněným motocyklem a celým jeho projektem se CTU Lions umístili na závěrečném závodě soutěže MotoStudent ve španělském Aragonu na celkovém 12. místě z 45 mezinárodních účastníků. V dílčích kategoriích pak stojí za zmínku 15. místo v hlavním závodě, 8. místo v oblasti inovace proměnlivého rozvoru a 1. místo v disciplíně business plánu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva