ČVUT zve na Den s formulemi

09.09.2019 17:05 | Zprávy

Ve středu 2. října 2019 se již tradičně změní Technická ulice v závodní okruh, kde budou k vidění při ukázkových jízdách dvě nejnovější formule a tři motocykly studentských týmů z ČVUT.

ČVUT zve na Den s formulemi
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

Den s formulemi a závodními motocykly láká fanoušky motorsportu a elektromobility. Při předváděcích jízdách mohou diváci obdivovat formule a motocykly se spalovacím motorem nebo elektrickým pohonem. 

Akce začíná tiskovou konferencí, která se bude konat od 9 hodin v prostorách FEL Caffé na Fakultě elektrotechnické ČVUT (Technická 2, Praha 6). Konstruktéři soutěžních týmů z Fakulty strojní a Fakulty elektrotechnické ČVUT zde poskytnou zajímavé informace o návrhu a stavbě obou formulí. Také se s vámi podělí o jejich cestu za mimořádnými úspěchy získanými na evropských soutěžích Formula Student v letošní závodní sezóně. Oba týmy stanuly na stupních vítězů. Formule se spalovacím motorem dosáhla třetího místa na mezinárodní soutěži v Itálii a na mosteckém polygonu dokonce místa prvního. Tým konstruující elektrickou formuli vybojoval v Mostě druhé místo. 

Předváděcí jízdy studenti odstartují v 10 hodin. Na akci Den s formulemi studenti představí osmou generaci formule s elektrickým pohonem týmu eForce FEE Prague Formula a tým CTU CarTech již jedenáctý monopost se spalovacím motorem. Formule budou startovat v Technické ulici každou hodinu, od 10 až do 14 hodin. Dále se představí studentský tým CTU Lions z Fakulty dopravní ČVUT. Z dílny CTU Lions budou k vidění 2 motocykly se spalovacím motorem a jeden s motorem elektrickým. Jedná se o silniční závodní motocykly podobné kategorii Moto3 účastnící se okružních závodů ve Španělsku v rámci soutěží Motostudent a MotoEngineering cup.

Kromě dynamických ukázek bude souběžně probíhat prezentace inovací a technických řešení obou formulí a všech motocyklů na jejich stáncích. Návštěvníci se dozvědí zajímavosti o formulích i jejich tvůrcích. Týmy konstruující formule tvoří průměrně 30 studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují především na Fakultě strojní a Fakultě elektrotechnické ČVUT. V týmu spalovací formule se jedna skupina zabývá technickým řešením monopostu a v týmu elektrické formule existuje kromě mechanické skupiny také speciální skupina, která řeší elektrickou stránku vozu. Každý student účastnící se konstrukce, stavby, testování, závodu a dalších události spojených s projektem, si v praxi vyzkouší technické, lidské i jazykové dovednosti a znalosti. Kromě vítězství v evropské soutěži Formula Student/SAE, projekt poskytuje studentům skvělé zkušenosti a přípravu na povolání pro budoucí inženýry. Tým CTU Lions tvoří průměrně 10 studentů převážně z Fakulty dopravní ČVUT. Tým je rozdělen na dvě základní skupiny studentů řešící samotnou konstrukci, jízdní vlastnosti motocyklů a ekonomickou stránkou a návrh sériové výroby každého vyvíjeného motocyklu.

Stručná fakta o studentských formulích

FS.11 se spalovacím motorem
Tým CTU CarTech se při návrhu letošní formule zaměřil především na snížení celkové hmotnosti a zvýšení aerodynamické účinnosti vozu. Hlavními změnami bylo prodloužení monokoku, přemístění předních tlumičů dovnitř monokoku, změna pozice tlumiče hluku a použití nově dvou menších chladičů motoru po stranách vozu. Výsledkem nejen těchto změn je výsledná hmotnost vozu 190 kg, což je méně než kdy dříve. 

FSE.08 s elektrickým pohonem
Tým eForce FEE Prague Formula staví každoročně novou formuli. Její největší předností ve světové konkurenci je vlastní návrh a výroba veškeré elektroniky. Formule má pohon všech 4 kol, kde je pomocí aktivního elektronického diferenciálu řízen každý motor zvlášť. Vůz s označením FSE.08 má nový monokok, který umožnil zástavbu optimalizovaného akumulátoru s ještě lepším chlazením. To slibuje rychlejší časy při nejdelší disciplíně, jejíž dráha dosahuje 22 km.

Stručná fakta o studentských motocyklech

CTU Lions EVO 1 Petrol
První motocykl z dílny CTU Lions pro sezónu 2015/2016 soutěže motostudent. Jedná se motocykl s motorem Honda 250 CBR o výkonu 19,4 kW. Motocykl má trubkový rám z oceli s hliníkovými bočnicemi. Na okruhu Aragon dosáhl motocykl rychlosti 149 km/h.

CTU Lions EVO 1.1 Electric
Rám motocyklu vychází z předlohy EVO 1 Petrol shodně se zadním cantilever odpružením, ale je vybaven elektrickým motorem o špičkovém výkonu 20 kW a točivém momentu 65 Nm. Elektrickou energii zajišťují baterie LiMn204/LiNi02 a kapacitě 6 kWh. Na okruhu Aragon motocykl dosáhl rychlosti 172 km/h.

CTU Lions EVO 2 Petrol
Tento motocykl obsahuje motor KTM RC 250 o výkonu 23 kW. Koncept motocyklu zohledňuje snahu snížení hmotnosti trubkovým rámem z chrom molybdenové oceli. Zadní odpružení je přepákované. Společně s motocyklem EVO 1.1 Electric se EVO 2 Petrol zúčastnil jak finále soutěže Motostudent 2017/2018 na okruhu Aragon, kde dosáhl rychlosti 169 km/h, tak i Motoengineering cupu na okruhu Albacete.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Zase jen řeči

Vy tvrdíte, jak je třeba reagovat na zpětnou vazbu od lidí. To si myslím taky. Ale pak koukám, že jste se neobtěžoval reagovat ani na jeden z dotazů zde. Tak si představujete tu komunikaci v praxi? Podle mě je to tak se vším. Jako politici něco slibujete, ale realita je pak úplně jiná.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Věznice Ostrov nabízí výrobní prostory a zaměstnávání vězněných osob

7:33 Vězeňská služba: Věznice Ostrov nabízí výrobní prostory a zaměstnávání vězněných osob

Finanční náklady za práci odsouzených jsou stanoveny sazbou do 100,-- Kč za hodinu. Věznice zajišťuj…