„Při určování slevy u výrobků budou muset obchodníci nově vycházet výhradně z nejnižší ceny za posledních 30 dní, za kterou výrobek prodávali,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Jan Štěpánek. Změny se budou týkat například také recenzí. Kdo bude například na svém webu uvádět recenze, musí transparentně sdělit, jakým způsobem recenze ověřuje, případně informovat jasně a srozumitelně spotřebitele o skutečnosti, že recenze nejsou ověřené. Změny jsou účinné od 6. ledna 2023.
Slevu bude nutné nově stanovit z té ceny, která byla nejnižší cenou za posledních 30 dní. Uvedené platí pro všechny formy prodeje výrobků, kromě takového zboží, které podléhá rychlé zkáze a s krátkou dobou spotřeby.
Sleva může také být postupně navyšována, v takovém případě se vychází z referenční ceny před prvním uplatněním první slevy, tedy nejnižší ceny za posledních 30 dní. Slevová akce však nesmí být přerušena.
Změny se dotknou také spotřebitelských recenzí. U recenzí nově bude muset být uvedeno, jakým způsobem se ověřují. V případě, že se nijak recenze neověřují, tak to musí být transparentně uvedeno. Tedy nebude možné již recenze pouze zveřejnit bez dalšího vysvětlení.
Prodejce má také povinnost uvést na sebe před uzavřením smlouvy telefonní číslo, případně také e-mail, pokud je k dispozici.
Zvyšuje se také ochrana spotřebitelů při uzavírání smluv mimo prostory obvyklé k podnikání (podomní prodej, „předváděcí akce“). Spotřebitelé budou mít více času na to, aby od takovéto smlouvy odstoupili. Lhůta pro odstoupení bez udání důvodu se v těchto případech prodlužuje na 30 dnů ze stávajících 14 dnů.
Další informace naleznete na stránkách MPO ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva