České poště bude v roce 2024 dodáno celkem 1958 nových vozidel, 2600 aut pak ze svého vozového parku vyřadí. Do tohoto počtu jsou započítány i vozy, které Česká pošta využívala jako jednorázovou výpomoc v předvánočním provozu v roce 2023. Celkem letos do své flotily zařadí 994 nových dodávek; z toho bude 460 vozů značky Opel, 130 vozidel značky Ford a 404 automobilů podle vítězné, dosud nevysoutěžené nabídky. Osobních automobilů bude dodáno celkem 964 kusů, z toho bude 652 vozů značky Škoda Kamiq, 44 aut Karoq, 120 vozů Enyaq a 148 vozidel dalších značek podle zatím nevysoutěžené nabídky. Touto obměnou se průměrné stáří vozového parku České pošty dostane pod tři roky. Celková hodnota všech letos dodaných nových vozů bude záviset na vysoutěžených cenách, odhad je přes jednu miliardu Kč. Z toho 250 aut bude v majetku České pošty, zbytek bude provozován formou operativního leasingu po dobu 3 let, nebo formou finančního leasingu po dobu 6 let.
„V rámci pravidelné obměny letos Česká pošta vymění asi 2 000 vozidel, z nichž 250 bude elektromobilů,“ uvedl Vít Bukvic, pověřený řízením divize logistika České pošty, a dodal: „Naše osobní vozy mají v průměru nájezd přes 70 km denně, dodávky samozřejmě o něco více a nákladní vozidla asi 270 km denně. Proto byl nákup elektromobilů v kategorii M1 a N1 dobrou volbou, mají nižší emise i provozní náklady, plníme zákonné požadavky na elektromobilitu ve vozovém parku a navíc pomáháme životnímu prostředí.“
Vozový park České pošty čítá 5 570 vozidel, z nichž zhruba dvě třetiny připadají na dodávková vozidla (malá a střední do 3,5 tuny) a 30 % na osobní automobily. Dále České pošta disponuje 261 nákladními automobily nad 3,5 tuny, z nichž většinu tvoří kamiony nad 18 tun, a mezi ostatní patří návěsy, tahače, traktory a přívěsy. Nejčastějším typem paliva je nafta (73 %), dále benzín (24 %), stlačený zemní plyn (2 %) a elektrická energie. Právě podíl elektromobilů se nyní v rámci pravidelné obměny vozového parku zásadně navýší. Zhruba čtvrtina vozového parku dosahuje stáří 3 roky, většina všech vozidel však není starší 6 let. Zatímco vozidla pořízena na operativní leasing jsou obměňována po 3-5 letech a na finanční leasing po 6 letech, elektromobily a speciální vozidla jsou pořizována do vlastnictví podniku.
Během letošního roku bude muset Česká pošta ze svého vozového parku vyřadit užitková i osobní vozidla, která doslouží. Vyřazované dodávky Ford Transit jsou z roku 2008, Renault Kangoo Expres z roku 2007, vyřazovaná osobní vozidla Škoda z let 2009 a 2010. Proto již v polovině minulého roku firma vypsala první výběrové řízení, jehož prostřednictvím hledala nejvhodnější náhradu. V souladu se závazkem České republiky plně elektrifikovat vozový park státních podniků a institucí do roku 2030 byla poptávka na nákup vozidel do vlastnictví České pošty směřována výhradně na elektrické modely. Smlouvy na dodávku vozidel byly podepsány koncem loňského roku, aby byly splněny podmínky pro čerpání dotací.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva