Česká správa sociálního zabezpečení provozuje tři call centra. Lidem poradí každý pracovní den

07.03.2016 7:35 | Zprávy

Nejvíce lidí se v loňském roce obrátilo s dotazem na call centrum pro důchodové pojištění, které k 31. 12. 2015 uskutečnilo celkem 218 497 hovorů. Ze tří call center České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) se tak stalo tradičně nejvytíženějším. Call centrum pro nemocenské pojištění vyřídilo ke stejnému datu 78 487 hovorů, a call centrum technické pomoci pak 33 614 hovorů.

Česká správa sociálního zabezpečení provozuje tři call centra. Lidem poradí každý pracovní den
Foto: ČSSZ
Popisek: Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ)

Ve srovnání s rokem 2014 bylo na lince „důchodového“ call centra (tel. 257 062 860) vyřízeno o 18 455 telefonátů více. S tím, že více než třetina uskutečněných hovorů se v roce 2015 týkala poradenství ohledně výplat důchodů a důchodových nároků. Call centrum pro důchodové pojištění začalo služby poskytovat od července 2002.

Nemocenské pojištění „na telefonu“

Klienti, kteří oslovili call centrum pro dotazy z oblasti nemocenského pojištění (tel. 571 811 081), nejčastěji požadovali konkrétní informace o svých nemocenských dávkách. Obecné dotazy ohledně nároků na nemocenské dávky, mezi které nejčastěji patří nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství a ošetřovné, tvořily druhou nejpočetnější skupinu dotazů. Počet konzultací po telefonu ve srovnání s rokem 2014 zůstal na stejné úrovni. Provoz call centra pro oblast nemocenského pojištění byl zahájen v prosinci 2009.

Technická pomoc pro elektronickou komunikaci

S rostoucím počtem klientů, kteří s ČSSZ komunikují elektronicky, stoupá i počet dotazů na specialisty call centra technické pomoci eSlužeb (tel. 585 708 290). Ti v průběhu roku 2015 odbavili 100 tisící telefonát (v listopadu) od založení call centra v červenci roku 2011. Lidem nejčastěji poradili s elektronickým podáním formulářů, nebo při využívání služeb ePortálu ČSSZ. Pracovníci call centra klientům rovněž pomáhají s elektronickými podpisovými klíči a vysvětlují jim otázky technického charakteru.

Call centra jsou obecně nejvytíženější zhruba v období od listopadu do února. Dnem, kdy se na ně lidé nejčastěji obracejí, je pondělí.

Call centra jsou klientům k dispozici všechny pracovní dny, v těchto hodinách:

Call Centrum

Důchodové pojištění

Nemocenské pojištění

Technická pomoc eSlužeb

Pondělí

8:00 - 17:00

8:00 - 17:00

8:00 - 17:00

Úterý

8:00 - 15:30

8:00 - 14:30

8:00 - 15:00

Středa

8:00 - 17:00

8:00 - 17:00

8:00 - 17:00

Čtvrtek

8:00 - 15:30

8:00 - 14:30

8:00 - 15:00

Pátek

8:00 - 14:00

8:00 - 14:00

8:00 - 14:00

Více na: http://www.cssz.cz/cz/o-cssz/informace/call-centra/.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…