Vůbec nejvyšší sledovanosti se těšila premiéra štědrovečerní pohádky Jak si nevzít princeznu, kterou dosud vidělo tři a čtvrt milionu diváků starších čtyř let (živě v TV a odloženě v TV a na internetu). Stala se tak nejen nejsledovanějším pořadem tohoto roku na všech televizích, ale i čtvrtou nejsledovanější štědrovečerní pohádkou od začátku měření sledovanosti v roce 1997. V hlavním vysílacím čase navíc ČT na Štědrý den dosáhla s podílem na publiku 61,71 % na svůj historicky druhý nejúspěšnější výsledek.
Nejsledovanějším pořadem letošního štědrovečerního programu na všech tuzemských televizních stanicích se stala nová pohádka Karla Janáka Jak si nevzít princeznu, kterou dosud vidělo tři a čtvrt milionu diváků starších čtyř let (živě v TV a odloženě v TV a na internetu) s podílem na publiku 63,27 %. Pohádka zároveň pokořila historický rekord v odložené sledovanosti na tuzemském trhu. Odloženě v televizi si ji v průběhu dvou dnů po odvysílání pustilo 958 tisíc diváků starších čtyř let. Druhé místo v žebříčku sledovanosti obsadily Tři oříšky pro Popelku, které si nenechalo ujít 2,7 milionu lidí, a trojici nejsledovanějších pořadů večera uzavřely Pelíšky s 2,1 miliony diváků. Celodenní podíl České televize na publiku činil 51,42 %, v hlavním vysílacím čase pak 61,71 %, což představuje druhý nejúspěšnější výsledek v prime-time na Štědrý den v historii měření sledovanosti.
Následující dva sváteční dny byly nejsledovanější oba díly pohádky Anděl páně. První díl vidělo 25. prosince celkem 2,39 milionu lidí starších čtyř let, jeho pokračování si další den nenechalo ujít přes 2,03 milionu diváků. Na druhý svátek vánoční zároveň ČT dosáhla na historicky druhý nejlepší výsledek podílu na sledovanosti – v rámci celého dne i v hlavním vysílacím čase s podílem 43,86 %, respektive 45,24 %. Kromě pohádek u diváků oba dny bodovaly také klasické filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku, Vesničko má středisková nebo Jak dostat tatínka do polepšovny. Sledované bylo i Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana, které jen na obrazovkách ČT sledovalo 1,05 milionu lidí z celkového počtu 1,5 milionu, kteří si jej na všech TV stanicích včera pustili.
Vysílání České televize suverénně vévodilo všechny tři dny žebříčku nejsledovanějších pořadů. Na Štědrý den opanoval program ČT1 všech deset prvních příček, na první a druhý svátek vánoční se pak mezi desítku nejsledovanějších zařadilo devět, respektive osm, pořadů ČT. Celkový podíl na publiku činil v průběhu těchto tří dnů 46,88 % a v hlavním vysíláním čase dokonce 51,37 %, což představuje jedny z nejvyšších hodnot od počátku měření v roce 1997.
(zdroj dat: ATO Nielsen Admosphere)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva