Česká televize je nejsledovanější za posledních 23 let

26.04.2021 10:06 | Zprávy

Česká televize je od počátku letošního roku s velkým náskokem nejsledovanější TV skupinou na tuzemském trhu. Celodenně i v hlavním vysílacím čase.

Česká televize je nejsledovanější za posledních 23 let
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova České televize, ilustrační foto

První čtvrtletí bylo navíc nejsledovanějším od roku 1998, kdy obrazovky ovládla olympiáda v japonském Naganu. Jednička České televize přilákala v prime time nejvíce diváků za posledních třináct let a daří se i zpravodajské ČT24, jež má za sebou třetí nejúspěšnější čtvrtletí v historii svého vysílání.

Česká televize byla v prvním čtvrtletí s celkovým podílem na publiku 33,69 % suverénně jedničkou na českém televizním trhu. A to jak z pohledu celodenní sledovanosti, tak i v hlavním vysílacím čase, v němž dosáhla na nejlepší výsledek posledních dvaceti let (podíl 32,81 %).

„České televizi se daří vyvíjet kvalitní náměty a zpracovávat je na vysoké úrovni, což potvrzuje nejen zisk mnoha ocenění, včetně Českých lvů, ale také vysoká poptávka o koupi naší původní dramatiky, spokojenost diváků s vysíláním a zájem o program ČT, který byl na jaře nebývalý. Ať se jednalo o novoroční Poslední aristokratku, seriál Kukačky s dramatickou situací kolem výměny dětí, nový pohled na spisovatelku Boženu Němcovou v minisérii Božena nebo retro krimi z období vzniku republiky Zločiny Velké Prahy, které se staly naším nejsledovanějším seriálem za posledních patnáct let. Kromě původní tvorby na ČT1 vyhledávali diváci i letos na jaře zejména zpravodajský obsah,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Na program ČT1 se v prvním čtvrtletí dívalo v hlavním vysílacím čase průměrně 23 % diváků, kteří trávili večery u televizních obrazovek. První tři měsíce roku rovněž nevybočily z trendu vysokého zájmu o zpravodajství České televize, hlavní zpravodajskou relaci Události sledovalo na stanicích ČT1, ČT24 a ČT3 denně průměrně téměř 1,3 milionu lidí. Zpravodajská ČT24 si drží u diváků vysokou míru zájmu po celý den, s průměrným podílem na publiku 5,47 % pro ni bylo první čtvrtletí třetím nejúspěšnějším v historii vysílání.

Jednoznačně nejoblíbenější televizní stanicí mezi dětskými diváky zůstává Déčko. Ve skupině dětí ve věku 4-12 let dosahuje podílu na sledovanosti přes 27 %. Možnost konání profesionálních soutěží znamenala i rostoucí sledovanost kanálu ČT sport, oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku se zvýšila o více než 1 procentní bod na 3,87 %. Od května do srpna navíc ČT sport nabídne divákům tři velké sportovní akce, světový šampionát v hokeji, fotbalové EURO i olympijské hry z Tokia. Na konci března oslavil rok existence program ČT3, který pravidelně dosahuje na 2% podíl u diváků starších pětašedesáti let. Jeho nejsledovanější pořady pak až na 8 %.

Zásluhou webu a dalších digitálních aktivit se České televizi rovněž daří zvyšovat svůj zásah, a to zejména u mladších věkových skupin. Týdenní zásah vysíláním České televize se díky online aktivitám u diváků ve věku 15-24 let navýšil o více než 23 %, ve skupině 25-34 let o 13 %. ČT za první čtvrtletí dokázala každý týden v průměru oslovit svým vysíláním 77,6 % televizních diváků, online služby navýšily tento zásah v průměru o dalších 3,2 procentního bodu.

Zdroj: ATO –Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, ke dni: 20.4.2021, Netmonitora online výzkum ČNP

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Děti ze Suché Lozi dostaly k zahájení školního roku Oranžové hřiště

20:11 Nadace ČEZ: Děti ze Suché Lozi dostaly k zahájení školního roku Oranžové hřiště

Ovocnou alej vysázeli společně obyvatelé a děti místní základní školy pod dohledem odborné firmy ve …