České dráhy: Do Olomouckého kraje přijel první RegioPanter

10.10.2012 20:28 | Zprávy

České dráhy dnes předaly cestujícím v Olomouckém kraji za účasti náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka hejtmana Olomouckého kraje Aloise Mačáka zcela novou nízkopodlažní elektrickou jednotku RegioPanter.

České dráhy: Do Olomouckého kraje přijel první RegioPanter
Foto: red
Popisek: ČD - logo

České dráhy koupí za podpory ROP Střední Morava do Olomouckého kraje celkem 3 jednotky. Cena jednoho vozu je necelých 144 mil. korun. RegioPanter sveze cestující již odpoledne, premiérovou jízdu bude mít v 16:33 do Šumperka a zpět.

„Nové elektrické jednotky podstatným způsobem zkvalitní cestování na vytížené lince mezi Olomoucí a Nezamyslicemi přes Prostějov, kde nahradí skoro čtyřicet let staré pantografy, třetí soupravu nasadíme na spoje mezi Šumperkem a Zábřehem na Moravě. Další jednotku chceme uvést do provozu ještě letos na podzim, poslední přijde v polovině příštího roku,“ uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu a doplnil: „RegioPantera nasadíme do zkušebního provozu s cestujícími v průběhu října, jezdit bude na pravidelných spojích mezi Olomoucí a Prostějovem, respektive Nezamyslicemi. Poprvé se s ním cestující svezou ale už dnes, pojede mimořádně na pravidelném spoji do Šumperka přes Zábřeh v 16:33, zpět pojede do Olomouce v 17:55.“

Modernizaci regionálních vlaků ocenil také náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák: „Jsem rád, že se kraji podařilo zachovat rozsah dopravní obslužnosti na železnici a že díky penězům z regionálního operačního programu mohou České dráhy modernizovat svůj vozový park. Je to jednoznačně ve prospěch cestujících.“

RegioPanter kromě komfortu zvyšuje zároveň i bezpečnost cestujících. Je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní přísné crashové normy TSI. „Odstartovali jsme novou, moderní éru cestování na našich železnicích. Zákazník dostává špičkově vybavený a technologicky pokročilý vlak, který výrazně zvýší komfort na regionálních tratích,“ říká generální ředitel společnosti Škoda Vagonka Jiří Paruza.

České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 3 třívozové soupravy jsou určeny pro Olomoucký kraj. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Střední Morava. Pořizovací hodnota jedné jednotky je 144 mil. korun, Celkové náklady na nákup tří nových vlaků tak činí 432 mil. Kč a regionální operační program se podílel na financování ze 40 %, částkou 173 mil. korun. 60% pořizovací hodnoty vlaků, 259 mil. korun, uhradí České dráhy z vlastních prostředků.

Nový komfort srovnatelný s dálkovými expresy

Nové soupravy nabízejí v regionální dopravě zcela nový komfort, který je srovnatelný i s vlaky dálkové dopravy a soupravami soukromých dopravců. Nové vlaky nabídnou cestujícím:

moderní interiér s oddíly 1. a 2. třídy;
bezbariérové nástupní prostory umožňující snadný nástup seniorům, cestujícím s malými dětmi, maminkám s kočárky, vozíčkářům nebo cyklistům;
snadný nástup zajistí také dvoukřídlé tlačítky ovládané dveře, jejich zavírání je centrální a během jízdy jsou bezpečnostně blokované;
pro nástup v zastávkách bez vysokých nástupišť jsou nástupní prostory vybaveny výsuvným pomocným schůdkem pro snazší nástup cestujících;
interiér je vybaven moderními ergonomickými sedačkami společnosti Borcad, která vybavuje sedačkami také další vlaky v ČR a v zahraničí;
v interiéru jsou místa vyhrazená pro kočárky, invalidní vozíky, objemná zavazadla nebo jízdní kola;
cestující jsou o průběhu cesty a následujících zastávkách informováni moderním audiovizuálním informačním systémem vybaveným LCD displeji;
WC je vybaveno uzavřeným systémem, lze ho tedy využívat i ve stanicích, jedna toaleta je navíc bezbariérová vybavená sklopným pultem pro přebalování kojenců;
souprava je vybavena zařízením Wi-Fi pro připojení k internetu, tato služba bude aktivována v průběhu nadcházejících měsíců;
vlak je vybaven klimatizací, což přivítají cestující zejména v teplých letních dnech;
všechna místa v 1. třídě a vybraná místa ve 2. třídě jsou vybavena elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobných elektronických zařízení cestujících, např. notebooků nebo mobilních telefonů.

Technické parametry souprav RegioPanter

délka vlaku: 79,4 metru
počet vozů: 3
počet hnaných podvozků: 3
počet běžných podvozků (bez pohonu): 3
počet míst 1. třídy: 9
počet míst 2. třídy: 232
výkon: 2040 kW
maximální rychlost: 160 km/h
65 % podlahy je v tzv. nízkopodlažním provedení (v úrovni moderních nástupišť výšky 550 mm).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

22:08 Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

V peklo s čerty i Mikulášem se na přelomu listopadu a prosince změní tři zpřístupněné jeskyně –Výpus…