Dopravce tak rozšíří stávající flotilu 11 vozidel tohoto typu, které jsou pravidelně nasazovány v osobní dopravě. ČD s nimi počítají pro linku R18 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště zpočátku ve formě zkušebního provozu se zácvikem dalších strojvedoucích. V čele těchto vlaků se na této lince objeví již dnes.
Nová vozidla nahradí starší lokomotivy, které není ekonomické vybavovat ETCS a přestavovat na jinou napěťovou soustavu kvůli probíhající konverzi napěťové trakční soustavy. Přesněji půjde o lokomotivy řady 371, které nebudou moci být přibližně od roku 2022 na lince R18 provozovány právě z důvodu změny trakčního napájení na střední Moravě. Dalších 7 lokomotiv z tohoto kontraktu dostaneme do nájmu koncem měsíce října 2022.
Základní údaje o lokomotivách Siemens Vectron s označením 193.695-4 / 698-8 / 699-6 / 769-7 / 963-6 / 696-2:
možnost provozu na 3 napájecích systémech (stejnosměrném 3 kV, střídavém 25 kV 50 Hz, střídavém 15 kV 16,7 Hz),
evropský vlakový zabezpečovač ETCS,
jmenovitý trakční výkon 6400 kW,
nejvyšší provozní rychlost 200 km/h,
schválení pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku a Slovensku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva