České dráhy: Na Křivoklát ve stylu 60. let s historickou lokomotivou „bardotka“

02.08.2018 12:04 | Zprávy

Na tradiční letní Křivořezání na bývalém královském hradě Křivoklátu se i letos vypraví zvláštní historický vlak. Kvůli suchu a extrémním vedrům pojede vlak ve stylu 60. let 20. století v čele s historickou motorovou lokomotivou 751.010 přezdívanou „bardotka“ nebo „zamračená“. V soupravě nebude chybět ani bufetový vagón.

České dráhy: Na Křivoklát ve stylu 60. let s historickou lokomotivou „bardotka“
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Zvláštní historický vlak sestavených z dobových vozů již dávno v provozu nevyužívaných se vypraví v sobotu 4. srpna ze stanice Praha-Braník (9:00) přes Prahu-Vršovice (9:21) a Prahu-Smíchov (9:33) do Berouna (10:03), Křivoklátu (11:22), Rakovníka (11:46) a Lužné u Rakovníka (12:33). Zpět z Lužné u Rakovníka se bude vlak vracet v 15:48 hod. a do Prahy zamíří po stejné trase přes Rakovník (16:23), Křivoklát (16:54) a Beroun (17:53). Na pražský Smíchov vlak přijede v 18:27 a po zastávce ve Vršovicích přijede do Braníka v 18:58 hod.

Účastníci jízdy mohou navštívit historická města Beroun a Rakovník, železniční muzeum v Lužné u Rakovníka, ale především Křivořezání na středověkém hradě Křivoklát. Bohatý program na hradě zahrnuje např. ukázky řemeslných činností, historického šermu, vystoupení hudebních skupin, představení minipivovarů a další bohatý program.

Kvůli extrémnímu suchu a horku, které způsobily ve Středočeském kraji zákaz provozu parních lokomotiv, pojede mimořádný vlak v čele s historickou motorovou lokomotivou 751.010 (původně T 478.1010). Jízdné zvláštním vlakem bude nižší než při cestě s parní lokomotivou. Za zpáteční jízdenku Praha – Křivoklát – Praha zaplatí cestující 240 Kč, děti, žáci a studenti po prokázání nároku na slevu (např. žákovským průkazem, který používají během roku) mají jízdné o 50 % levnější a zpáteční jízdenka je bude stát jen 120 Kč. Zvýhodněná rodinná jízdenka pro 2 dospělé a 2 děti do 15 let pak vyjde na 500 Kč. K dispozici jsou i další jízdenky pro kratší úseky.

Lokomotiva 751.010, původně T 478.1010, je v majetku dceřiné společnosti ČD VUZ a byla uvedena do historického nátěru. Patří mezi nejstarší dochované lokomotivy své řady. Byla vyrobená v roce 1967. Jejím úkolem bylo nahradit parní lokomotivy na hlavních tratích. Maximální rychlost „bardotky“ je 100 km/h a výkon přibližně 1500 koní. Pro výrazný přesunutý tvar čela pod čelními okny se jí začalo říkat „bardotka“ podle slavné herečky Brigitte Bardot nebo podle předsunuté střechy nad čelní okna „zamračená“.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz

Nemáte dojem, že to už celkově vláda přehání?

Nejde jen o to, že postupuje diskriminačně vůči ruským občanům, kteří tu chtějí získat občanství, a kteří jako jediný z národnostní by se museli vzdát toho svého, proti čemuž jste hlasovala, a proto vám píšu. Ale celkově tu akorát rozdmýchává vášně, když podle mě i na úkor nás občanů nadržuje občanů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: V Krušných horách začala šetrná přeměna porostů

16:13 Lesy ČR: V Krušných horách začala šetrná přeměna porostů

Podpořit v Krušných horách přirozeně obnovené stromy podrůstající ty mateřské, lesy prosvětlit a pos…