V sobotu 17. července v 9:20 bude odjíždět z plzeňského hlavního nádraží parní vlak s lokomotivou 434.2186 „Čtyřkolák“, který zamíří do Bezdružic (příj. v 11:48). Během soboty pak tento vlak uskuteční ještě dvě další jízdy oběma směry mezi Bezdružicemi a Cebiví.
V neděli 18. července se zájemci svezou parním vlakem mezi Bezdružicemi a Cebiví, odpoledne pak tento vlak zakončí oslavy poslední jízdou z Bezdružic s odjezdem v 15:01 na plzeňské hlavní nádraží (příj. v 16:45).
V úseku Bezdružice – Konstantinovy Lázně – Kokašice bude jezdit také historický motorový vůz Hurvínek (M131.1515). Z Bezdružic bude po oba dva víkendové dny odjíždět v 10:40, 12:40 a 14:40 a v sobotu navíc ještě v 16:40. Odjezdy zpět z Kokašic budou v sobotu i neděli v 10:50, 12:50 a 14:50, v sobotu navíc ještě v 16:50.
* jede pouze v sobotu 17. července 2021
Mezi nádražími v Bedružicích a v Teplé bude o tomto víkendu jezdit také historický autobus (linka „211“). Od nádraží v Bezdružicích pojede v 9:05, 11:05, 14:05 a 16:05, zpět od nádraží v Teplé pak v 10:05, 11:55, 14:57 a 17:05. Autobusové spoje budou na své trase zastavovat na náměstích v Bezdružicích a Úterý a dále také u kláštera a na náměstí v Teplé.
V neděli 18. července se uskuteční i tradiční turistický pochod Teplá – Bezdružice (start v 10:00 na nádraží v Teplé) na podporu dostavby tratě, která by zajistila přímé vlakové spojení Plzně a Karlových Varů.
Jízdné
Prodávají se jednosměrné jízdenky, které lze zakoupit pouze ve vlaku nebo autobusu:
- Parní vlak – úsekové jízdné Plzeň – Cebiv a Cebiv – Bezdružice: dospělí a senioři 120 Kč / děti 6 až 15 let 80 Kč, děti do 6 let zdarma bez nároku na místo k sezení
- Historický motorový vlak – jednotné jízdné 50 Kč
- Historické autobusy – jednotné jízdné 50 Kč
Doprovodný program:
Kromě nostalgických jízd je připraven i pestrý kulturní program a návštěvníci si můžou prohlédnout i zajímavé expozice.
Program v Bezdružicích:
- taneční vystoupení skupiny Althea
- hudební vystoupení Švejk bandu Milana Benedikta Karpíška
- divadlo Z bedny
- výstava o historii železnice
- modelová železnice
- jízdy na historické drezíně
- dílničky pro děti
Program v Cebivi:
- v sobotu tvořivé dílny pro děti
- dopoledne zajištěno občerstvení
Původní lokomotivy rakouské řady 170 z let 1897 – 1921 byly k ČSD převzaty v počtu 306 kusů a označeny jako 434.0. V letech 1924 – 1941 prošly rozsáhlou rekonstrukcí a dostaly nové označení 434.2. Na rovině dokázaly vézt 1 400 tun těžký vlak rychlostí 58 km/h. U personálu byly velmi oblíbené a jejich profesní éra končila současně s ukončením parního provozu.
Poválečné motorové vozy pro lokálky, které získaly svoji přezdívku snad podle dřevěného interiéru, ovládání pomocí lanek nebo velkých návěstních světel. V letech 1948 – 1956 bylo vyrobeno 549 kusů. V provozu byly velmi oblíbené pro svou jednoduchost a spolehlivost. Využívané byly ještě začátkem 90. let. Mnoho strojů se dochovalo na vlečkách jako posunovací lokomotivy, jiné byly přestavěny na prohlídkové vozy trakčního vedení.
Podrobnosti jsou k dispozici ZDE a ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.