Parní vlak poveze lokomotiva 354.195 Všudybylka, v soupravě budou řazené historické vozy k sezení, otevřený vyhlídkový vagon a chybět nebude ani bufetový vůz. Jízdenky budou v prodeji přímo u vlakového personálu.
Historický vlak, který poveze parní lokomotiva Všudybylka, bude odjíždět z Lužné u Rakovníka v 10:40 a přes Rakovník, Senomaty, Pšovlky, Jesenici, Blatno u Jesenice, Lubenec, Chyši a Protivec dojede ve 13:33 do Bochova. Na zpáteční jízdu se pak parní vlak vydá z Bochova ve 14:28 a po stejné trase dojede do Lužné u Rakovníka v 17:22.
Historická souprava vlaku bude sestavena z osobních vozů řady Ci, otevřeného vyhlídkového vozu a občerstvení bude po celou dobu jízdy zajištěno v historickém bufetovém voze.
Jízdné
Lužná až Pšovlky – Bochov nebo zpět: 260 Kč (děti 6 – 15 let 220 Kč)
Jesenice až Chyše – Bochov nebo zpět: 200 Kč (děti 6 – 15 let 180 Kč)
Chyše – Bochov nebo zpět: 180 Kč (děti 6 – 15 let 160 Kč)
Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody. V parním vlaku nelze přepravovat kočárky a jízdní kola.
Jízdní řád parního vlaku Lužná u R. – Protivec – Bochov a zpět ZDE
Parní lokomotiva Všudybylka (řada 354)
Oblíbená lokomotiva osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Vyráběly se v několika sériích a modifikacích. Původní rakouská konstrukce byla ve Škodových závodech postupně upravována. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978.
Železniční trať Protivec – Bochov
Provoz na trati Protivec – Bochov, která byla vybudovaná jako odbočka místní dráhy Rakovník – Bečov nad Teplou, byl zahájen 27. června 1897. Vzhledem ke spádovosti Bochova do Karlových Varů, tedy na opačnou stranu, než tato trať směřuje, byl provoz na trati poprvé přerušen už během hospodářské krize ve 30. letech 20. století a obnoven až po Mnichovské dohodě, kdy se trať ocitla v Německé říši. Po válce byla osobní doprava opět na několik let zastavena. Kvůli odsunu německého obyvatelstva se zdejší region výrazně vylidnil a provoz na trati byl po svém obnovení malý (4 páry osobních vlaků, později tři páry spojů jen v pracovní dny). Na konci května 1996 byla pravidelná osobní doprava na trati zastavena a v současnosti je Bochov cílovou stanicí mimořádných nostalgických jízd.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva