České dráhy: Parní vlak připomene 125. výročí tratě Protivec – Bochov

11.05.2022 22:11 | Tisková zpráva

České dráhy vypraví v sobotu 14. května parní vlak z Lužné u Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bochova. Nostalgická jízda na úpatí Doupovských hor připomene 125. výročí tratě Protivec – Bochov, která je v současnosti bez pravidelné osobní dopravy.

České dráhy: Parní vlak připomene 125. výročí tratě Protivec – Bochov
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Parní vlak poveze lokomotiva 354.195 Všudybylka, v soupravě budou řazené historické vozy k sezení, otevřený vyhlídkový vagon a chybět nebude ani bufetový vůz. Jízdenky budou v prodeji přímo u vlakového personálu. 

Historický vlak, který poveze parní lokomotiva Všudybylka, bude odjíždět z Lužné u Rakovníka v 10:40 a přes Rakovník, Senomaty, Pšovlky, Jesenici, Blatno u Jesenice, Lubenec, Chyši a Protivec dojede ve 13:33 do Bochova. Na zpáteční jízdu se pak parní vlak vydá z Bochova ve 14:28 a po stejné trase dojede do Lužné u Rakovníka v 17:22.

Historická souprava vlaku bude sestavena z osobních vozů řady Ci, otevřeného vyhlídkového vozu a občerstvení bude po celou dobu jízdy zajištěno v historickém bufetovém voze.

Jízdné

Lužná až Pšovlky – Bochov nebo zpět: 260 Kč (děti 6 – 15 let 220 Kč)
Jesenice až Chyše – Bochov nebo zpět: 200 Kč (děti 6 – 15 let 180 Kč)
Chyše – Bochov nebo zpět: 180 Kč (děti 6 – 15 let 160 Kč)
Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody. V parním vlaku nelze přepravovat kočárky a jízdní kola.

Jízdní řád parního vlaku Lužná u R. – Protivec – Bochov a zpět ZDE

Parní lokomotiva Všudybylka (řada 354)

Oblíbená lokomotiva osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Vyráběly se v několika sériích a modifikacích. Původní rakouská konstrukce byla ve Škodových závodech postupně upravována. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978.

Železniční trať Protivec – Bochov

Provoz na trati Protivec – Bochov, která byla vybudovaná jako odbočka místní dráhy Rakovník – Bečov nad Teplou, byl zahájen 27. června 1897. Vzhledem ke spádovosti Bochova do Karlových Varů, tedy na opačnou stranu, než tato trať směřuje, byl provoz na trati poprvé přerušen už během hospodářské krize ve 30. letech 20. století a obnoven až po Mnichovské dohodě, kdy se trať ocitla v Německé říši. Po válce byla osobní doprava opět na několik let zastavena. Kvůli odsunu německého obyvatelstva se zdejší region výrazně vylidnil a provoz na trati byl po svém obnovení malý (4 páry osobních vlaků, později tři páry spojů jen v pracovní dny). Na konci května 1996 byla pravidelná osobní doprava na trati zastavena a v současnosti je Bochov cílovou stanicí mimořádných nostalgických jízd.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…