České dráhy obdržely dotaci na InterPantery linky R13

31.05.2016 21:35 | Zprávy

České dráhy realizovaly v roce 2015 díky Operačnímu programu Doprava, v rámci oblasti podpory Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel pro rychlé spojení mezi městy a regiony ČR, projekt „Obnova vozového parku linky R13 Brno – Břeclav – Olomouc“.

České dráhy obdržely dotaci na InterPantery linky R13
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Cílem projektu bylo pořízení šesti kusů elektrických jednotek na linku R13. Projekt je výjimečný i tím, že bylo poprvé umožněno předložit záměr na dálkovou dopravu. Celková hodnota zakázky byla 1 342 866 712 Kč, dodavatelem jednotek byla společnost Škoda Transportation. Národní dopravce obdržel v květnu dotaci ve výši 1 109 807 200 korun.

Projekt byl zaměřen na podporu nákupu nových drážních vozidel, která zajišťují dálkovou (meziregionální) železniční dopravu, konkrétně na pořízení jednotek EMU 350 a EMU 200. Nákupem nových vozidel se zvýšila atraktivita železniční dopravy, komfort cestujících a zlepšily se podmínky přepravy handicapovaných osob.

Projekt spadá do kategorie dlouhodobě nejvýznamnějších projektů Českých drah v oblasti meziregionální dálkové dopravy. Celková hodnota zakázky byla 1 342 866 712 Kč včetně DPH. Dodavatelem jednotek byla společnost Škoda Transportation, zajištění publicity projektu pak měla na starost společnost Friendly&Loyal, s.r.o.

Aby příjemce mohl obdržet příslib o poskytnutí dotace, bylo nutné splnit několik podmínek definovaných programem. Jednou z těchto podmínek bylo uzavření smlouvy o závazku veřejné služby dle Nařízení 1370/2007, kdy Ministerstvo dopravy uzavřelo na dobu 10 let se společností České dráhy smlouvu na zajišťování veřejných služeb v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou vlaky celostátní dopravy na lince R13, a to do roku 2025. Poté již nic nebránilo vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Na základě tohoto Rozhodnutí České dráhy realizovaly tento významný projekt za podpory Evropské unie a rozšířily tak svou flotilu o nové moderní vozy.

Obnova vozidlového parku je velmi nákladná. S finanční podporou Evropské unie, z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava (OPD), prioritní osa 1 – Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T, lze však tento proces výrazně urychlit. Schválená výše podpory, s ohledem na dočerpání dotačních prostředků definovaných Operačním programem doprava 2007 – 2013, dosahuje hranice 100 %. V tomto případě se výše celkových uznatelných nákladů 1 109 807 200 Kč rovná předpokládané výši dotace. České dráhy v květnu 2016 obdržely dotaci v plné výši, tzn. na účet příjemce byla připsána dotace v celkové výši 1 109 807 200 Kč. Na základě uveřejněné výzvy plyne 85 % finančních prostředků z Fondu soudržnosti Evropské unie, zbylých 15 % je poskytnuto ze státního rozpočtu.

Podrobnější informace jsou na stránkách www.OPD.cz.

Jednotky InterPanter jsou uzpůsobeny pro přepravu osob se sníženou mobilitou a konstruovány tak, aby uspokojily i náročné klienty. Všechny jednotky jsou řešeny jako velkoprostorové s možností přepravy jízdních kol. Vnitřní prostor je rozdělen na první a druhou třídu, kde je v rámci druhé třídy vyhrazen prostor pro cestující s dětmi. Pamatovalo se i na anatomické řešení sedadel, samozřejmostí je klimatizace. Vysoké požadavky se kladly na informační systém pro cestující i pokrytí Wi-Fi signálem.

Rekapitulace dotační podpory

Typ dotace

částka v Kč

Investiční – podíl EU

943 245 000,00

Neinvestiční – podíl EU

91 120,00

Investiční – podíl SR

166 455 000,00

Neinvestiční – podíl SR

16 080,00

Investiční – celkem

1 109 700 000,00

Neinvestiční – celkem

107 200,00

CELKEM

1 109 807 200,00

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

22:28 Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 28. listopadu stavět na tahu I/20 v Českých Budějovicích se…