České dráhy staví novou myčku v Havlíčkově Brodě

13.07.2022 9:27 | Tisková zpráva

České dráhy staví novou myčku železničních kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě. Tato myčka Oblastního centra údržby Východ zjednoduší mytí kolejových vozidel.

České dráhy staví novou myčku v Havlíčkově Brodě
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Moderní zařízení umožní vyčistit větší množství souprav, zvolená technologie bude šetrná k nátěru a přispěje k minimalizaci dopadů na životní prostředí. Spuštění provozu nové myčky plánují ČD na duben příštího roku.

Už v dubnu příštího roku by měla začít fungovat na Vysočině nová myčka vlaků. V Havlíčkově Brodě ji začalo budovat na začátku tohoto roku Oblastní centrum údržby Východ. „Myčka bude v maximální míře spořit vodu, protože bude až z 80 % využívat vodu recyklovanou. Realizace tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu Vysočina použitím moderního zařízení a používáním technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ popisuje místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus a dodává: „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky.“

V letech 2023 a 2024 totiž dojde k velké modernizaci vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Domov tu najdou nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě těchto nových jednotek se tu bude provádět mytí i dalších druhů vlaků, osobních vozů a hnacích vozidel.

V současné době je mytí vozidel prováděno v dnes již nevyhovujících prostorách postavených již v roce 1870. Realizací myčky tak dojde k výraznému zlepšení pracovních a technických podmínek. Hala nové myčky bude dlouhá 67 metrů a na šířku bude mít více než osm a půl metru. Současně s myčkou vznikne i technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 m. S výstavbou haly bude potřeba upravit i příslušné kolejiště.

Myčka bude pracovat ve dvou základních způsobech mytí. Prvním je stacionární mytí, kdy vozidlo nebo souprava stojí a v pohybu je mycí portál. Druhým je pak průjezdné mytí, kdy portál stojí a vozidlo jím projíždí. Myčka za jeden den zvládne umýt minimálně 25 vozidel. Mycí portály, potrubí a všechny konstrukční části budou vyrobeny z nerezavějící oceli.

Náklady na výstavbu nové havlíčkobrodské myčky včetně přípravných prací budou činit zhruba 82 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem stavby je společnost „Myčka Havlíčkův Brod“, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s., a Subterra, a.s.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

22:28 Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 28. listopadu stavět na tahu I/20 v Českých Budějovicích se…