České dráhy uzavřely rámcový kontrakt na dodávku až 50 elektrických jednotek pro regionální vlaky

01.04.2019 11:26 | Zprávy

České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter se 140 místy k sezení. Z rámcového kontraktu byla hned zadána výroba 31 vlaků.

České dráhy uzavřely rámcový kontrakt na dodávku až 50 elektrických jednotek pro regionální vlaky
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Soutěž na rámcovou dodávku až 50 moderních elektrických jednotek jsme vyhlásili už loni, abychom mohli jednotlivým regionům nabídnout co nejrychleji další obnovu vozidlového parku. Ta se odvíjí od smluv na zajištění dopravní obslužnosti od prosince 2019, které s kraji postupně uzavíráme,“ vysvětluje postup předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec a pokračuje: „Aktuálně máme uzavřené nové smlouvy na dopravní obslužnost, které znamenají práci pro 31 nových souprav. Jejich výrobu jsme zadali hned při podpisu rámcového kontraktu. Díky tomu nasadíme první jednotky z uvedeného kontraktu už za 25 měsíců, tedy na jaře roku 2021. Pokud bychom soutěžili nové vlaky až po uzavření všech kontraktů na dopravní obslužnost, byly by první jednotky nasazeny přibližně o rok později.“

Potvrzená je nyní výroba 31 jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary (4 kusy), pro linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun (11 kusů), pro kraj Vysočina (6 kusů) a Jihočeský kraj (10 kusů) v hodnotě 3,6 miliardy korun.

„České dráhy získávají špičkově vybavený a technologicky pokročilý vlak, který významně zvyšuje komfort cestování na našich regionálních železnicích. Díky nově uzavřené zakázce budou naše moderní RegioPantery v provozu ve většině krajů České republiky. Na nové vlaky se mohou cestující těšit v Plzeňském, Karlovarském, Jihočeském kraji a na Vysočině. Podstatná část jednotek bude dodána už v roce 2021,“ říká předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka bylo jedním ze dvou uchazečů, kteří předložili nabídky na výrobu moderních vlaků pro České dráhy. Vítěz soutěže dodá dvouvozové elektrické jednotky z rodiny RegioPanter.

České dráhy v současnosti provozují 12 jednotek RegioPanter řady 440, 8 jednotek řady 640, 17 jednotek řady 650 a 14 jednotek pro dálkovou dopravu InterPanter řady 660 a 661.

Regionální vlaky s komfortem expresů

Moderní vlaky nabízejí cestujícím světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými sedačkami s textilním potahem. Nástup usnadňuje nízkopodlažní uspořádání. Výška podlahy vlaku je ve výšce moderních nástupišť, díky tomu je snadný nástup do vlaku i pro malé děti, seniory nebo osoby se zdravotním postižením. Osoby na vozíku mohou navíc využít plošinu, která usnadní překonání mezery mezi vlakem a nástupištěm nebo výškový rozdíl u starších nástupišť. Nevidomí pak mohou použít k ovládání nástupních dveří vlaku speciální vysílačku pro nevidomé. Sociální zařízení je s uzavřeným systémem, takže může být použité i ve stanici. Je řešeno jako bezbariérové přístupné i pro osoby na vozíku a je navíc vybaveno i sklopným pultem pro přebalování kojenců. Soupravy jsou vybaveny také Wi-Fi připojením k internetu, elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Cestující mají k dispozici také bohatě dimenzované úložné prostory pro zavazadla včetně univerzálního prostoru pro uložení kočárků, jízdních kol nebo zvlášť objemných spoluzavazadel.

Soupravy budou vybaveny moderním audiovizuálním informačním systémem s LCD monitory, který informuje cestující o průběhu jízdy, např. o cílové stanici, směru jízdy následující zastávce, a také o mimořádnostech na trase. Nástupní dveře jsou posuvné. Ovládají se snadno tlačítky a jejich pohyb zajišťuje elektropneumatický pohon. Za jízdy jsou dveře blokovány proti otevření. Uzavření a také jejich blokování proti otevření se provádí již před rozjezdem vlaku.

Jednotky RegioPanter budou dvusystémové (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC), což jim umožní nasazení prakticky na jakékoli elektrifikované trati v České republice. Jejich kapacita bude 140 míst k sezení. Vlaky ve špičce mohou nabídnout až trojnásobnou kapacitu díky možnosti spojení až 3 jednotek řízených jedním strojvedoucím. Maximální rychlost vlaků bude 160 km/h, výkon 1 360 kW a vybaveny budou nejmodernějším evropským zabezpečovacím zařízením ETCS.

Hodnota rámcového kontraktu včetně dodávky náhradních dílů bude 5,89 miliardy korun. Cestující se mohou těšit na moderní vlaky, které jim nabídnou:

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a 8 jízdních kol;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Nasazení nově objednaných jednotek elektrických jednotek a jednotek push-pull:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kdysi jste se věnovala tématu eutanazie.

Věnujete se tomu ještě? Podnikáte aktuálně nějaké kroky k jejímu uzákonění? A myslíte, že je ve sněmovně vůle to vůbec řešit? Přijde mi, že nikoliv, což je podle mě chyba, podle mě by se měla na toto téma otevřít minimálně diskuze. Děkuji. Bea

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Transformace systému péče o ohrožené děti - počet v ústavech se zásadně nesnížil, pěstounská péče roste jen pozvolna

10:17 NKÚ: Transformace systému péče o ohrožené děti - počet v ústavech se zásadně nesnížil, pěstounská péče roste jen pozvolna

Ani po 16 letech a vynaložení stovek milionů korun Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) spolu…