Rámcové smlouvy uzavřené s vítězi umožní národnímu dopravci pružně reagovat na objednávku krajů při zajištění dopravní obslužnosti v regionech a co nejdříve po uzavření kontraktů na dopravní služby nasadit nová komfortní vozidla do provozu.
„Vypsání dalších soutěží na pořízení elektrických jednotek s kapacitou 240 míst a motorových souprav s kapacitou 120 míst pro regionální dopravu spadá do našeho plánu nabídnout krajům v případě uzavření smluv na zajištění dopravní obslužnosti po roce 2019 co nejrychleji moderní, bezbariérové vlaky vybavené audiovizuálním informačním systémem nebo wifi připojením k internetu,“ vysvětluje důvod vypsání veřejných zakázek Pavel Krtek, předseda představenstva a generální ředitel ČD.
Moderní vlaky pro elektrický provoz
Vítězný uchazeč mezinárodního tendru má Českým drahám dodat moderní, klimatizované, nízkopodlažní elektrické jednotky s kapacitou až 240 míst k sezení určené pro obě hlavní trakční soustavy v České republice (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) a pro rychlost až 160 km/h. V provozu bude možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou cca 720 míst k sezení. Vysokou bezpečnost provozu zajistí vybavení nejmodernějším evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS. Hodnota tohoto rámcového kontraktu se očekává ve výši cca 9,7 miliardy korun.
„Naše nové vlaky nabídnou komfortní cestování všem zákazníkům, ať už pojedou do zaměstnání, do školy, za zábavou, sportem, nebo ať půjde o cestující se zdravotním postižením. Budou bezbariérové, klimatizované, cestujících v nich najdou elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů a další elektroniky, v případě přání krajů také Wi-Fi připojení k internetu, místa pro kočárky a jízdní kola nebo dokonce takové vychytávky, jako je přebalovací pult pro maminky, které cestují s nejmenšími dětmi,“ dodává člen představenstva ČD odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku Miroslav Kupec.
Bezbariérové motoráky pro regionální linky
Vítězný uchazeč mezinárodního tendru má Českým drahám dodat moderní, klimatizované, nízkopodlažní motorové jednotky s kapacitou 120 míst k sezení určené pro regionální a meziregionální dopravu splňující aktuální přísné emisní normy. V provozu bude možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou 360 míst k sezení. Vysokou bezpečnost provozu zajistí vybavení nejmodernějším evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním zařízením GSM-R. Jednotky mají být schopny provozu maximální rychlostí alespoň 120 km/h. Hodnota tohoto rámcového kontraktu se očekává ve výši cca 5,1 miliardy korun.
Cestující se mohou těšit na moderní elektrické a motorové jednotky, které nabídnou:
- moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy
- bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod
- moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem
- prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců
- doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků
- dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a jízdních kol
- moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu
České dráhy se chystají na nové kontrakty a soutěže na dopravní obslužnost
České dráhy se připravují na otevírání trhu, soutěže i na nové smlouvy o dopravní obslužnosti po roce 2019. V této souvislosti národní dopravce soutěží dodávky dostatečného množství moderních vlaků, které mohou být po uzavření smluv na dopravní obslužnost objednány a uvedeny po roce 2019 do provozu.
V současnosti vrcholí výroba 9 elektrických jednotek RegioPanter pro Plzeňský kraj, které budou uvedeny do provozu na přelomu letošního a budoucího roku, a objednáno bylo 50 moderních osobních vozů, které mají zajistit provoz na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.
V současnosti probíhají také soutěže na dodávku 10 motorových bezbariérových jednotek pro linku Praha – Kladno a další regionální spoje vycházející z Kladna například směrem do Rakovníka nebo Kralup nad Vltavou. Další soutěže jsou vypsány na 5 patrových třívozových jednotek typu push-pull pro Moravskoslezský kraj a 50 regionálních elektrických jednotek s kapacitou 160 míst, se kterými České dráhy počítají pro provoz v různých krajích České republiky. České dráhy také poptávají pětiletý pronájem 15 elektrických lokomotiv pro rychlost 160 km/h a plánují nákup moderních elektrických lokomotiv.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva