Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).
Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílí s ostatními, vloni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (např. Netflix) pak 4 % obyvatel. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twich, sledovalo téměř 90 procent obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ říká Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
V roce 2018 si přes internet přehrálo neplacená videa 26 % obyvatel, o dva roky dříve to bylo 21 %. Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.
Mnoho dalších informací naleznete v publikaci Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor – 2018 ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva