Cestování vlakem na trati Hradec Králové – Trutnov je rychlejší a bezpečnější

28.03.2017 15:13 | Zprávy

práva železniční dopravní cesty slavnostně ukončila revitalizaci železniční trati Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov. Největším přínosem projektu je zvýšení bezpečnosti, zlepšení jízdního komfortu a zvýšení rychlosti železniční dopravy.

Cestování vlakem na trati Hradec Králové – Trutnov je rychlejší a bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku, mostů, propustků a technologických zařízení s ohledem na požadovanou traťovou rychlost, která se místy zvýšila až na 120 km/h. Stavbaři také zrekonstruovali železniční stanice a zastávky. Cestující ocení pohodlnější
a bezpečnější nástup do vlaku ze zvýšených nástupišť.

Součástí stavby byla také úprava přejezdových zabezpečovacích zařízení. Železniční přejezdy, které byly dosud vybaveny pouze výstražným křížem, byly doplněny světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Nové traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie včetně kabelizace bylo zřízeno  mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi a také v úseku Česká Skalice – Starkoč – Červený Kostelec – Malé Svatoňovice, kde nahradilo telefonický způsob dorozumívání.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech a zajištění větší plynulosti železniční i silniční dopravy v uvedeném úseku.

Projekt s názvem Revitalizace trati Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov byl výrazně podpořen finančními prostředky z Evropské unie. Jednalo se o fázovaný projekt, kdy I. fáze projektu byla spolufinancována v rámci OPD 2007–2013 a fáze II v rámci OPD 2014–2020. Celkové náklady projektu (I. i II. fáze) činily 998 643 403 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu byl až do výše 802 728 373 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.


Název stavby

Revitalizace trati Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

STRABAG Rail a.s.

Termín zahájení

06/2015

Termín dokončení

03/2017

Celkové náklady stavby

998 643 403 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

802 728 373 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo obrany si kvůli nutné rekonstrukci areálu v Bubenči pronajme kancelářské prostory

7:23 Ministerstvo obrany si kvůli nutné rekonstrukci areálu v Bubenči pronajme kancelářské prostory

Ministerstvo obrany si kvůli nezbytné rekonstrukci rozsáhlého areálu v pražské Bubenči (MO-A) pronaj…