Nové měnírny jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace těchto staveb vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.
„Jednotlivé měnírny byly před rekonstrukcí vybaveny vesměs zastaralou technologií a jejich technický stav neodpovídal evropským parametrům a standardům. Nové trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a navíc také zvýší bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Předmětem všech čtyř projektů je rekonstrukce jednotlivých technologických zařízení napájecích stanic i provozních budov TNS, areálových rozvodů nízkého napětí, osvětlení a kanalizace. Součástí staveb je rovněž úprava příjezdových komunikací, zpevněných ploch a pokládka sdělovacích kabelů.
Kompletní přestavba a modernizace objektů přispívá především ke zvýšení výkonu TNS s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektů dochází rovněž ke splnění nároků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.
Celkové náklady stavby s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Říkovice činí 327 082 219 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 250 188 489 Kč.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva