Agentura CzechInvest podporuje tuzemské podnikatele, kteří vyvíjejí produkty v inovativních odvětvích. Společně se zahraničními zástupci agentury pak pomáhá podnikatelům získávat kontakty a navázat vazby v zahraničí. Typickým příkladem byly i Česko-japonské inovační dny, které se uskutečnily 24. a 25. února 2021, a které pomáhala spolupořádat Japan External Trade Organization (JETRO).
Během devíti hodin živého vysílání se téměř čtyřiceti japonským subjektům online prezentovalo hned 29 špičkových českých firem ze sedmi klíčových technologických domén:
Aerospace a Defence (LIAZ UAV, PBS, Radalytica, UptimAI)
AI & Digital (GuardIoT, Memsource, Mycroft Mind, Neuron soundware, Phonexia)
EcoTech (CleverFarm, ERC-TECH, KOMA MODULAR, NAFIGATE)
HealthTech (APIGENEX, Contipro, České centrum pro fenogenomiku, Ústav organické chemie a biochemie AV ČR)
Kreativní průmysly (Flying Kale, More.is.More, OFFORM3D, VRgineers)
Mobilita (Eyedea Recognition, INTENS Corporation, Mileus, Umotional)
Pokročilé výrobní technologie (HiLASE, nanoSPACE, PARDAM, SVCS Process Innovation)
Firmy během patnáctiminutových prezentací představily svá inovativní řešení širokému spektru posluchačů. Mezi nechyběli na české ani na japonské straně zástupci soukromého sektoru, univerzit, výzkumně-vývojových institucí či investorů, stejně jako zájemci z řad odborné veřejnosti.
Akci podpořila celá řada významných hostů. Vystoupil J. E. Hideo Suzuki, velvyslanec Japonska v České republice, J. E. Martin Tomčo, velvyslanec České republiky v Japonsku, Jošitaka Hošino, výkonný viceprezident JETRO, či Nobutaka Takeo, generální ředitel zastoupení agentury NEDO pro Evropu. Ti vyzdvihli potenciál České republiky v oblasti inovací společně s Rokem české vědy, školství a inovací, které Velvyslanectví České republiky v Tokiu pro rok 2021 vyhlásilo.
„Otočili jsme nevýhodu současné situace ve prospěch tuzemských firem a nabídli jim formát online setkání. Bez nákladů a z pohodlí domova tak mohli jejich zástupci prezentovat své záměry japonské straně,“ říká ředitel Odboru Inovací CzechInvestu Jakub Hájek. Zároveň dodává, že už po první akci vidí úspěchy. Obě pořádající agentury už zaznamenaly na třicet individuálních žádostí o setkání z japonské i z české strany. Zaměstnanci agentury CzechInvest plánují na akci navázat i v dalších zahraničních zemích.
Více informací naleznete na sociálních sítích CzechInvestu – Facebooku, LinkedInu a Twitteru.
Souhrn nabízených služeb a kontakty naleznete na webových stránkách agentury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva