Startup zaujal především vysokou mírou kreativity, vlastním příběhem, vnitřní dávkou motivace dotáhnout business daleko a disrupcí, se kterou přichází na trh, a využitím eco materiálů. V posledních letech totiž rezonuje v rámci soutěže především téma udržitelnosti a sociálního impaktu. Nejinak tomu bylo i letos, kdy se český projekt Sensio utkal s firmami, které se věnují např. zpracováváním a recyklací plastů a jejich následným užitím. MyCello tímto úspěchem opět přeneslo pozornost na Českou republiku, ve které o kreativitu a inovativnost nemáme nouzi. V minulosti byl takto úspěšný i startup Snuggs, který se věnuje výrobě menstruačních kalhotek a v roce 2019 se umístil na 3. místě v rámci soutěže Creative Business Cup Global.
„Díky účasti jsme získali celou řadu zkušeností nejen z oblasti prezentace samotné, ale dostali jsme také zpětnou vazbu od některých porotců, doporučení z jiných úhlů pohledu či dokonce nabídky na businessové propojení do zahraničí, latinské Ameriky či Dálný východ. Jsme hrdí na to, co jsme i přes počáteční peripetie v samotném průběhu soutěže dokázali. Průběžné postupy přes top 12, poté top 5 až po konečné umístění na bronzové příčce bereme jako jednu velkou jízdu a pro nás osobně obrovskou výhru a zviditelnění celé České republiky ve startupovém prostředí. Náš produkt MyCello byl díky častému hraní jedním z nejvýraznějších a nejčastěji zmiňovaných. Bylo příjemné, když vás poznávají úplně cizí lidé a už z dálky s úsměvem volají: "Hi, you are MyCello, right?". Bylo to pro nás velmi inspirativní a pevně věříme, že jsme i my inspirovali někoho dalšího. Ať už na místě samotném, nebo i v rámci dalších, nových startupů,“ uvedl Jan Tobolík, jednatel a spoluzakladatel společnosti.
Letošního ročníku Creative Business Cup 2022 se účastnilo celkem 44 zemí s dohromady více než 6000 projekty. Finalisté národních kol se pak utkali tento týden v Kodani. První místo obsadil rakouský startup Plasticpreneur. Firma se věnuje vývoji a výrobě strojů recyklujících plast, výrobě designových produktů a konzultačním činnostem s tím spojenými, obzvláště v rozvíjejících se zemích, čímž dále podporují u dalších lidí a firem kreativní myšlení spolu se sociálními, environmentálními i ekonomickými principy udržitelnosti. Na druhém místě se umístil startup z Jižní Koreji, nazvaný MUNICE, který se svojí technologií bojuje proti poruchám spánku. Jejich unikátní technologie detekuje kvalitu spánku, na jejíž základě navrhne klinicky testované zvukové vlny, které zlepší Váš spánek.
„Během konference bylo očividné, že kreativita lidi spojuje a každý ji v sobě má. A firmy, potažmo lidé, kteří ji dokážou naplno uchopit, ji využívají jednak pro svůj business, zároveň berou v potaz sociální i environmentální aspekt, jelikož jim záleží na světě kolem nás. A právě proto jsem šťastná, že CzechInvest je součástí této komunity, která rozšiřuje povědomí o kreativních průmyslech a oceňuje startupy, které chtějí měnit svět k lepšímu,“ uvedla Markéta Mentelová, specialista na kreativní průmysly agentury CzechInvest.
Mezinárodní kolo soutěže Creative Business Cup 2022 se odehrálo v rámci dvoudenní konference BRIGHT 2022, při které se profesionálové z oblasti kulturních a kreativních průmyslů napříč světem bavili např. o užití umělé inteligence a dalších inovativních technologiích v kreativních průmyslech či užití kreativní ekonomiky v rámci udržitelného rozvoje. Konference se účastnila i Markéta Mentelová z CzechInvestu, která se v rámci své práce věnuje kreativním průmyslům a je organizátorkou národního kola soutěže Creative Business Cup 2022.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva