Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 %. Více než padesáti procentní ztráty pocítila také Amerika (-55 %), Afrika a Střední východ (oba -57 %). Nejvíce zasažena byla Asie a Tichomoří, první region, který pocítil dopad COVID-19 na cestovní ruch, s poklesem počtu turistů o 72 % za období šesti měsíců.
Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.
Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila včera Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.
CzechTourism reaguje na vývoj situace v Evropě
Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o sedmdesát procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezóny pomoci marketingové agentury CzechTourism. „Bohužel barva České republiky i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ říká Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a pokračuje: „Podle poslední analýzy asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 % hotelů a dalších 47 % hoteliérů uvažuje o to, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“
„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit on-line produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň, s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil Jan Herget. Na tuzemském trhu pokračuje agentura s kampaní #světovéČesko. O nadcházejícím víkendu připomene CzechTourism na svých sociálních sítích Světový den cestovního ruchu. Složitou situaci diskutuje agentura také se zástupci krajů a regionů, asociací, podnikatelů a profesních svazů cestovního ruchu, se kterými se snaží určit priority agentury pro nadcházející období.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva