„Oba naše státy si za sto let prošly mnoha vzestupy i pády, považujeme proto za nutné v kampani připravené agenturou CzechTourism zdůraznit, že i tak bychom „neměnili“, že nás každý rok či každé desetiletí posouvaly dál. Ráda bych v této souvislosti požádala a vyzvala všechny pořadatele oslav v našich regionech - připojte se k tomuto velkolepému projektu! Přidejte se k nám a zveřejněte podrobnosti vaší akce na webových stránkách www.spolecnestoleti.cz. Jen tak můžeme slavit sto let naší republiky společně,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
„V rámci tohoto meziresortního projektu bylo úkolem CzechTourism připravit jednotnou vizuální i obsahovou komunikaci všech subjektů zapojených do oslav. Cílem kampaně s výzvou „oslavme společné století“ je poté vzbudit v Češích i Slovácích národní hrdost a sounáležitost, ale nikoliv patetickým nebo podbízivým způsobem. Tvářemi kampaně jsou významné české a slovenské osobnosti, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou. Využití konceptu žijících osobností namísto odkazu na historické osobnosti století jsme zvolili na základě odborného výzkumu, který jsme si před samotným zpracováním zadali,“ představuje ideu kampaně ředitelka CzechTourism Monika Palatková.
CzechTourism pro oslavy roku 2018 připravil jednotný marketingový koncept a logo, zajistil přípravu audio a videospotů, které budou ke zhlédnutí v televizi, rozhlase, na online kanálech a sociálních sítích. Agentura zároveň připravila webovou prezentaci oslav na adrese www.spolecnestoleti.cz, kde jsou k nalezení nejen historické milníky České a Slovenské republiky, ale i oficiální akce, které budou připraveny během roku 2018 ve všech regionech České republiky. Interaktivní obsah bude připraven nejen pro návštěvníky webových stránek, ale i pro uživatele bezplatné aplikace, která kromě kalendáře událostí nabídne i interaktivní funkcionality.
„Sté výročí je příležitostí k bilancování i povzbuzení kreativity národa. Muzea, knihovny a Národní památkový ústav připravily projekty připomínající nejen zářivě tvořivou první republiku, ale i smutné okamžiky minulého století. Věřím, že se jejich projekty stanou inspirací pro současné architekty, techniky, sochaře i malíře, ale i mementem, aby se některé věci neopakovaly. Národní divadlo, Česká filharmonie, Pražské jaro a další instituce naopak provokují novou tvorbu, ať světovou premiérou díla Ultramarine či novým nastudováním opery Libuše. Trvalou připomínkou stého výročí obnoveného samostatného státu, která rozjasní Václavské náměstí, bude restaurovaná budova Národního muzea,“ říká Zdeněk Novák, státní tajemník Ministerstva kultury.
Symbolem připravené marketingové kampaně jsou národní české a slovenské vlajky namalované na tvářích s dovětkem Neměnil/a bych Neměnil/s by som. Tvářemi kampaně jsou poté například fotbalista Antonín Panenka, herečka Emília Vašáryová, kardiochirurg Jan Pirk, modelka Taťána Gregor Brzobohatá, generálmajor vv Emil Boček nebo herci Viktor Preiss a Táňa Pauhofová, kteří jsou zároveň hlavními aktéry připravovaného televizního a radio spotu. Výběr jednotlivých osobností vznikl na základě širší diskuzní platformy jednotlivých resortů zapojených do letošních oslav.
Kampaň vznikla pro Českou republiku a Slovensko a následně se bude prezentovat nejen v okolních zemích (Polsko, Německo, Francie), ale také v Rusku, USA či Velké Británii.
CzechTourism ústřední marketingové téma prezentoval i v rámci Českého domu na zimních olympijských hrách či v rámci olympijských parků, kde na diváky čekal i netradiční zážitek v podobě tříminutové virtuální cesty historií naší republiky. Agentura pro komunikaci oslav připravila i tiskoviny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva