Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla z východočeské Třemošnice je v příštích letech vyrobí pro soupravy, jež bude ve svém ostravském závodě Škoda Ekova modernizovat společnost Škoda Group. Cena zakázky na dodávku zcela nového hydraulického brzdového systému dosahuje téměř 110 milionů korun.
Původní brzdový systém tramvaje M31 byl kombinací pneumatického brzdového systému na motorových podvozcích a hydraulického brzdového systému na běžném podvozku. Základním účelem modernizace byla podmínka dodat kompletní hydraulický brzdový systém pro všechny podvozky. Modernizované tramvaje typu M31 se skládají ze tří podvozků, dvou motorových a jednoho běžného. Motorové podvozky budou osazeny dvouokruhovými pasivními brzdovými jednotkami a běžné podvozky aktivním brzdovým systémem. Soupravy M21 byly vyrobené v letech 1984-1992 jako dvoučlánkové, v letech 1998-2002 proběhla první modernizace na tříčlánkové tramvaje s označením M31.
„Jsme rádi, že se na této zakázce můžeme podílet a přispět ke zvýšení bezpečnosti provozu modernizovaných tramvají v Göteborgu. Získaná zakázka navazuje na úspěšnou spolupráci právě se Škodou Ekova v rámci rekonstrukce brzdového systému na tramvajích pro estonský Tallin. V Göteborgu bude na běžném podvozku použit právě tento modifikovaný brzdový systém a pro motorové podvozky vyvineme nový brzdový systém, a to vzhledem k vysokým relativním pohybům brzdového kotouče vůči brzdové jednotce, říká Ing Zdeněk Macháček, business development manažer DAKO-CZ, a doplňuje „Tato zakázka je pro nás velmi významná, jedná se o druhý největší projekt v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů a dodávky potrvají až do roku 2027.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva