Cestující se mohou těšit na svezení se původní historickou soupravou 81-71, která bude upravená do tehdejší čtyřvozové podoby. Atmosféru dokreslí speciální hlášení i strojvedoucí v dobových uniformách a informační tabule z minulého století.
Sovětské soupravy metra 81-71, kterým se kvůli designu čela přezdívalo „briketa“ a které se vyráběly v Mytiščinském strojírenském závodě u Moskvy, vyjely poprvé s cestujícími na pražské lince metra A dne 12. srpna 1978. Byly zde provozovány do roku 2005. V letech 1996 – 2011 proběhla jejich modernizace na typ 81-71M, který je i dnes k vidění na trasách metra A a B.
„První jízda historické soupravy začne v neděli 11:45 ve stanici metra Dejvická, skončí ve stanici Náměstí Míru. Poslední výjezd soupravy jsme naplánovali na 15:10 z Dejvické. Jízdu doprovodí dobové hlášení staničního rozhlasu a i strojvedoucí budou v dobových uniformách,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že všem cestujícím budou stačit standardní jízdenky nebo časové kupóny.
DPP navíc kvůli výročí provozu trasy metra A pro zájemce připravil další lahůdku. Cestující, kteří si zakoupili nabízený zážitek, totiž budou mít v noci 11. srpna 2018 exkluzivní možnost navštívit úsek mezi stanicemi Náměstí Míru a Dejvická v době noční přepravní výluky metra. Průběh bude odpovídat skutečnému předvečeru zahájení provozu trasy metra A v roce 1978. Začátek akce bude 11. srpna v cca 0:40 ve stanici metra Kačerov. „Ze stanice Náměstí Míru bude následovat komentář v každé stanici s možností fotografování. Zajímavostí bude i jízda soupravy v nesprávném směru,“ dodává Ladislav Urbánek s tím, že program skončí přibližně ve 3:45 ve stanici metra Kačerov.
Více informací a jízdní řády naleznete ZDE.
Více informací k Zážitkové turistice ZDE.
Rozvoj trasy metra A
12. 8. 1978
Leninova – Náměstí Míru
7 stanic: Leninova (Dejvická), Hradčanská, Malostranská, Staroměstská, Můstek, Muzeum, Náměstí Míru
19. 12. 1980
Náměstí Míru – Želivského
3 stanice: Jiřího z Poděbrad, Flora, Želivského
17. 10. 1985
Želivského – Depo Hostivař
zahájen provoz depa Hostivař (v úseku Strašnická – Depo Hostivař jen levý traťový tunel, pouze manipulační provoz bez cestujících)
11. 7. 1987
do provozu uvedena stanice metra Strašnická
nový úsek s cestujícími Želivského – Strašnická
4. 7. 1990
do provozu uvedena stanice metra Skalka
nový úsek s cestujícími Strašnická – Skalka
26. 5. 2006
do provozu uvedena stanice metra Depo Hostivař
nový úsek s cestujícími Skalka – Depo Hostivař
6. 4. 2015
Dejvická – Nemocnice Motol
4 stanice: Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny, Nemocnice Motol
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva