DPP: Linka metra A oslaví 40. výročí. Na koleje vyrazí historická souprava metra 81-71

09.08.2018 19:41 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví významné výročí. V neděli 12. srpna 2018 to bude přesně 40 let od zahájení provozu na lince metra A.

DPP: Linka metra A oslaví 40. výročí. Na koleje vyrazí historická souprava metra 81-71
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cestující se mohou těšit na svezení se původní historickou soupravou 81-71, která bude upravená do tehdejší čtyřvozové podoby. Atmosféru dokreslí speciální hlášení i strojvedoucí v dobových uniformách a informační tabule z minulého století.
Sovětské soupravy metra 81-71, kterým se kvůli designu čela přezdívalo „briketa“ a které se vyráběly v Mytiščinském strojírenském závodě u Moskvy, vyjely poprvé s cestujícími na pražské lince metra A dne 12. srpna 1978. Byly zde provozovány do roku 2005. V letech 1996 – 2011 proběhla jejich modernizace na typ 81-71M, který je i dnes k vidění na trasách metra A a B.

„První jízda historické soupravy začne v neděli 11:45 ve stanici metra Dejvická, skončí ve stanici Náměstí Míru. Poslední výjezd soupravy jsme naplánovali na 15:10 z Dejvické. Jízdu doprovodí dobové hlášení staničního rozhlasu a i strojvedoucí budou v dobových uniformách,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že všem cestujícím budou stačit standardní jízdenky nebo časové kupóny.

DPP navíc kvůli výročí provozu trasy metra A pro zájemce připravil další lahůdku. Cestující, kteří si zakoupili nabízený zážitek, totiž budou mít v noci 11. srpna 2018 exkluzivní možnost navštívit úsek mezi stanicemi Náměstí Míru a Dejvická v době noční přepravní výluky metra. Průběh bude odpovídat skutečnému předvečeru zahájení provozu trasy metra A v roce 1978. Začátek akce bude 11. srpna v cca 0:40 ve stanici metra Kačerov. „Ze stanice Náměstí Míru bude následovat komentář v každé stanici s možností fotografování. Zajímavostí bude i jízda soupravy v nesprávném směru,“ dodává Ladislav Urbánek s tím, že program skončí přibližně ve 3:45 ve stanici metra Kačerov.

Více informací a jízdní řády naleznete ZDE.
Více informací k Zážitkové turistice ZDE.

Rozvoj trasy metra A

12. 8. 1978
Leninova – Náměstí Míru
7 stanic: Leninova (Dejvická), Hradčanská, Malostranská, Staroměstská, Můstek, Muzeum, Náměstí Míru
19. 12. 1980
Náměstí Míru – Želivského
3 stanice: Jiřího z Poděbrad, Flora, Želivského
17. 10. 1985
Želivského – Depo Hostivař
zahájen provoz depa Hostivař (v úseku Strašnická – Depo Hostivař jen levý traťový tunel, pouze manipulační provoz bez cestujících)
11. 7. 1987
do provozu uvedena stanice metra Strašnická
nový úsek s cestujícími Želivského – Strašnická
4. 7. 1990
do provozu uvedena stanice metra Skalka
nový úsek s cestujícími Strašnická – Skalka
26. 5. 2006
do provozu uvedena stanice metra Depo Hostivař
nový úsek s cestujícími Skalka – Depo Hostivař
6. 4. 2015
Dejvická – Nemocnice Motol
4 stanice: Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny, Nemocnice Motol

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Alej rodáků a významných osobností zakořeňuje u Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi

8:56 Nadace ČEZ: Alej rodáků a významných osobností zakořeňuje u Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi

Nová Alej rodáků a významných osobností města Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi zakořeňuje v lokali…