Od pátku 25. března 2016 budou moci být jízdní kola přepravována na každé první a poslední plošině jednotlivých vozů soupravy metra, s výjimkou první plošiny soupravy ve směru jízdy. Každá plošina má přitom maximální kapacitu dvou kol. Počet pro cyklisty dostupných plošin se tím zvýší z pěti na devět v každé soupravě metra. Přeprava jízdních kol je zdarma. Každé dveře pražského metra budou postupně označeny barevnou samolepkou, která cestujícímu s kolem jednoznačně napoví, zda je dané místo určeno pro něj.
Pro přepravu jízdního kola lze použít vybrané výtahy ve stanicích metra, které jsou označeny modrým piktogramem jízdního kola. Tyto výtahy se aktuálně nacházejí ve stanicích: Bořislavka, Černý Most, Háje, Chodov, Ládví, Letňany, Národní třída, Nemocnice Motol, Pankrác, Prosek, Roztyly, Skalka, Střížkov.
Kola mohou být přepravována také v tramvajích, a to pouze ve vybraných úsecích ve směru z centra, s výjimkou pracovních dnů mezi 14.00 a 19.00. Od pátku 25. března 2016 budou přitom místa k přepravě kol rozšířena o osm dalších úseků:
• Hradčanská – Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba
• Hradčanská – Vítězné náměstí – Dejvická – Divoká Šárka (rozšíření stávajícího povoleného úseku)
• Palmovka – Nádraží Vysočany – Lehovec
• Palmovka – Nádraží Libeň – Lehovec
• Želivského – Vozovna Strašnice – Ústřední dílny DP
• Želivského – Strašnická – Na Hroudě – Nádraží Hostivař
• Náměstí Bratří Synků – Spořilov
• Nádraží Braník – Nádraží Modřany – Sídliště Modřany (rozšíření stávajícího povoleného úseku)
Zastávky tramvají s povoleným nástupem s jízdním kolem jsou označeny zřetelným symbolem. Pro přepravu kol slouží pouze místa určená pro přepravu kočárků – u krátkých vozů většinou na konci vozu, u článkových tramvají na jedné či více vnitřních plošinách. Kapacita každé takové plošiny je dvě jízdní kola, přičemž před nástupem a výstupem z vozidla by měl cestující s kolem dát znamení řidiči. Přeprava kol v tramvajích je zdarma.
„Tuto iniciativu jednoznačně podporuji. Co nejlepší propojení městské hromadné a cyklistické dopravy považuji za nezbytný krok k tomu, aby se oba zmíněné typy dopravy staly pro Pražany významně atraktivnější. Až na výjimky asi málokdo jezdí na kole z jednoho konce Prahy na druhý, ovšem pokud bude mít pohodlnou možnost na své trase kombinovat kolo a MHD, bude to pozitivní motivace k tomu, aby nechal doma své auto, což pomůže dopravně přetíženému centru i ovzduší v Praze,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
„Možnosti přepravy kol se v posledních letech výrazně rozšířily. I do budoucna chceme podporovat zdravý životní styl a nadále rozšiřovat možnosti, které městská hromadná doprava cyklistům nabízí,“ uvedl ke změnám Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
„ROPID se kromě propojování různých druhů veřejné dopravy zasazuje také o možnost kombinace cest veřejnou dopravou a zdravého pohybu na kole. V letošním roce jsme svědky přelomových novinek, jak cestovat s kolem po Praze a okolí. Postupně chceme vylepšit podmínky přepravy kol také v příměstských vlacích a na přívozech,“ doplnil ředitel ROPID Petr Tomčík.
Jako dopravní alternativu DPP rovněž doporučuje využití kola k dojíždění na stanice či zastávky Pražské integrované dopravy (např. s využitím hlídaných stojanů na B+R), nebo použití skládacího kola, které je možno sbalené přepravovat jako zavazadlo.
Bezplatnou přepravu jízdního kola jako spoluzavazadla umožňují železniční tratě a přívozy PID i lanová dráha na Petřín. Každý nepracovní den od 2. dubna do 2. října 2016 bude navíc jezdit cyklobus na trase Dobřichovice, nádraží – Řitka – Mníšek pod Brdy, náměstí – Kytín. Na lince cyklobusu platí Tarif PID a cena přepravy jízdního kola je 16 Kč.
V rámci železniční přepravy bude každý nepracovní den od 25. března do 30. října 2016 v provozu Cyklohráček se speciálním vozem upraveným pro přepravu jízdních kol. Cyklohráček bude jezdit na trase Praha Masarykovo nádraží – Hostivice – Zákolany zastávka – Podlešín – Slaný. Cena za přepravu jízdního kola se zde odvíjí od vzdálenosti a začíná na 30 Kč.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 139 autobusových linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2016 bylo ve vlastnictví společnosti 1 175 autobusů, 921 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 167,5 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2016 celkem 10 881 zaměstnanců, z toho 4 194 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva