DPP: Stanice metra Anděl je díky novým výtahům bezbariérová

08.10.2015 19:17 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes slavnostně otevřel pro cestující výtahy do stanice metra Anděl. Stanice Anděl na trase metra linky B je tak od dnešního dne bezbariérová. DPP ukončil modernizaci stanice, v rámci které proběhla výstavba dvojice výtahů.

DPP: Stanice metra Anděl je díky novým výtahům bezbariérová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Novými výtahy se cestující s omezenou možností pohybu nebo maminky s kočárky dostanou do nově vyražené přestupní chodby stanice, odkud se dalšími dvěma výtahy dostanou na staniční nástupiště. Podle městské koncepce na odstraňování bariér ve veřejném prostoru by měla být do roku 2025 pražská MHD plně bezbariérová. Nejnovější úpravy ve stanici metra Anděl jsou její součástí. Letos byl již dostavěn výtah ve stanici I. P. Pavlova a v současné době se také budují nové bezbariérové přístupy do stanice Můstek A/B.
  
„Stanice Anděl je klíčovým dopravním uzlem metropole. Bezbariérový přístup do stanice zde zoufale chyběl. Jsem velmi rád, že lidé se zdravotním handicapem a rodiče s malými dětmi budou mít nyní snazší přístup na nástupiště. V otázce bezbariérovosti MHD ale máme stále řadu projektů před sebou a musíme udělat vše proto, aby se tempo odstraňování bariér neustále zvyšovalo,“ řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu (ČSSD).

„Výstavba nových výtahů na Andělu nebyla jednoduchá z důvodu složitých geologických podmínek nad úrovní stanice. Jsem rád, že se Anděl stal jubilejní čtyřicátou plně bezbariérovou stanicí pražského metra,“ dodal Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP. 
   
Přestavba stanice Anděl byla zahájena počátkem července 2014. Nová dvojice výtahů má své nástupní místo v proskleném kiosku na nároží ulic Nádražní a Bozděchova a ústí do nové přestupní chodby. Za výtahovou šachtou je z přestupní chodby na úroveň nástupiště stanice umístěno bezpečnostní a únikové schodiště. Samotná výstavba probíhala v několika fázích. Nejdříve byla vyhloubena šachta pro dvojici výtahů z povrchu o hloubce 30 metrů a poté začala ražba přestupní chodby o délce cca 80 metrů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Názor

Paní Kovářová, kde berete přesvědčení, že Rusko by postoupilo až k nám? To je taková nanebevolající hloupost současné vlády, aby omluvily své chyby v politice "rusofobie" min. od roku .2014. Válka na Ukrajině, kterou odsuzuji totiž vůbec nemusela být, pokud by se od začátku diplomaticky jednalo...a ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ ESCO uzavřelo první kontrakt na dodávky elektřiny z konkrétní fotovoltaiky, zákazníkem jsou Třinecké železárny

19:57 ČEZ ESCO uzavřelo první kontrakt na dodávky elektřiny z konkrétní fotovoltaiky, zákazníkem jsou Třinecké železárny

Třinecké železárny podepsaly s ČEZ ESCO tříletý PPA kontrakt na dodávku bezemisní elektřiny se záruk…