DPP: Stanice metra Nádraží Holešovice je díky novému výtahu plně bezbariérová

19.07.2023 22:03 | Tisková zpráva

Cestujícím ve stanici metra Nádraží Holešovice už slouží výtah, který zde nechal postavit Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Díky tomu je v pražském metru aktuálně 46 bezbariérově zpřístupněných stanic z celkem 61. Další, 47. v pořadí, bude na jaře příštího roku stanice Jiřího z Poděbrad.

DPP: Stanice metra Nádraží Holešovice je díky novému výtahu plně bezbariérová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Výstavba výtahu ve stanici Nádraží Holešovice trvala necelých šest měsíců, náklady činily bezmála 19 milionů korun. Zhotovitelem stavby byla společnost Brema.

Výtah ve stanici Nádraží Holešovice spojuje nástupiště a severní vestibul, který je již v úrovni ulice a chodbou spojen s odbavovací halou vlakového nádraží. V úrovni nástupiště je umístěn mezi pravé a levé pevné schodiště. Výtah má dvě stanice – úroveň nástupiště a vestibulu.

Výtah zde nahradil původní zastaralou, pomalou a málo kapacitní zdvihací plošinu, která zde sloužila od roku 1993. Půdorys kabiny zdvihací plošiny byl 110 x 140 centimetrů, což například neumožňovalo přepravu kola nebo dvou kočárků najednou. Její nosnost byla jen 400 kilogramů, rychlost pouze 15 centimetrů za vteřinu, což při zdvihu necelých pět metrů znamenalo dobu jízdy více než půlminutu jedním směrem. Navíc během celé doby jízdy zdvihací plošinou bylo potřebné držet zmáčknuté ovládací tlačítko.

V rámci výstavby DPP nechal odstranit původní, 30 let starou zdvihací plošinu, rozšířit výtahovou šachtu a namontovat moderní, násobně kapacitnější, bezpečnější a v neposlední řadě komfortnější plnohodnotný výtah, který má nosnost 1 000 kilogramů, půdorys kabiny 110 x 210 centimetrů, kapacitu 13 osob a rychlost 1 metr za sekundu.

Architektonické řešení materiálů a barev výtahu ve stanici Nádraží Holešovice vychází z podmínek, které jsou dány současným stavem, provozními požadavky a použitými technologiemi. Kvůli sjednocení byly na stavbě použity stejné materiály jako ve stanici. Konstrukce výtahu je v prostoru schodiště a v úrovni nástupiště obložená deskami z tryskané světlé jemnozrnné žuly. Vlastní výtahová šachta je tvořena nosnou ocelovou konstrukcí s proskleným obvodovým pláštěm. Na opláštění je použito bezpečnostní bezbarvé sklo v kombinaci s mléčnou folií s průhledností cca 70 % a s potiskem obvodového ohraničení jednotlivých skel v bílém odstínu. Dveře do výtahu jsou v obou úrovních osazeny plné celoplošně v nerezovém provedení, v úrovni nástupiště je k nim přisazený rozvaděč také v nerezovém provedení. Zasklení výtahu směrem do schodiště lícuje s obkladem stěny.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

doc. Břetislav Rychlík byl položen dotaz

Proč hlavně zástupci této vlády pořád mluví o vážnosti mezinárodní situace?

Není podle vás snad NATO zárukou nejen naší bezpečnosti? Nebo je tu podle vás i přesto válka na spadnutí? A druhá věc, o jaké společné obraně Evropy to mluvíte. Ono něco takového existuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: 15


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nový Radioprojekt přinesl výrazné navýšení týdenního dosahu vysílání

11:27 Český rozhlas: Nový Radioprojekt přinesl výrazné navýšení týdenního dosahu vysílání

Po téměř 20 letech došlo k významné změně metodiky výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt. Od 2. p…