Nové pryžové segmenty, které DPP začne tento týden instalovat do kol tramvají 15T, testoval v běžném provozu s cestujícími v průběhu čtyř ročních období ve spolupráci s výrobcem tramvají, společností Škoda Transportation, a se souhlasem a pod dozorem Drážního úřadu. Poslední testy provedl DPP letos na konci července. Celkem otestoval 9 různých pryžových odpružení od 4 evropských výrobců, každé z nich absolvovalo nájezd minimálně 50 tisíc kilometrů. Nejlepší parametry v testech vykazoval dva výrobky: od české společnosti AGA – Speciální technická pryž s.r.o. Vlachovice a německého výrobce GMT Gummi-Metall-Technik GmbH Bühl, jejichž použití a nasazení do tramvají 15T schválil Drážní úřad.
„Instalace nových pryžových segmentů do kol tramvají 15T potrvá v řádu několika týdnů, budou ji provádět naši technici v koordinaci s výrobcem. Povedlo se nám na to vyčlenit více kapacit, kromě vozoven Motol a Pankrác se do výměny zapojí i Opravna tramvají v Hostivaři,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „I přesto, že do kol tramvají 15T nainstalujeme nové, otestované a Drážním úřadem schválené pryžové segmenty, budeme je i nadále, až do odvolání kontrolovat denně, abychom si 100% ověřili, že toto řešení funguje plošně v běžném provozu.“
Přehled hlavních technickoprovozních opatření, zavedených DPP u tramvají 15T od výskytu prvních případů závad kol:
- Úprava předpisu údržby, zvýšení četnosti technických kontrol a proškolení provozních pracovníků jak spolehlivě rozpoznat tento typ technické závady, a jak postupovat při jejím odstranění (2015).
- Analýza závad a hledání příčin ve spolupráci výrobcem (2015 – 2016).
- Analýza pryžových segmentů ve spolupráci s ČVUT (2017).
- Testování 9 různých typů pryžových segmentů od 4 evropských výrobců (od 1. 3. 2018 do 31. 7. 2019).
- Nová série měření a analýz pryžových segmentů ve spolupráci s ČVUT se záměrem zjistit elektrické vlastnosti segmentů v závislosti na teplotě a tlaku (2019).
-
Úprava řídícího software tramvají (2019):
- změna brzdné charakteristiky
- algoritmu skluzové a smykové ochrany
- změna momentu aktivace zajišťovací brzdy v závislosti na rychlosti
- zákaz pískování pod nízkou rychlostí
- zavedení včasné softwarové signalizace řidiči, pokud by došlo k vychýlení obruče kola nad maximální mez stanovenou DPP a výrobcem - Zavedení kontroly a měření kol na denní bázi a proškolení řidičů (září 2019).
- Úprava a zpřesnění software pro diagnostiku vozů pro případnou indikaci vady kola (listopad 2019)
- Zpřesnění metodiky měření parametrů a vlastností pryžových segmentů ve spolupráci s ČVUT (listopad 2019)
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 měl DPP ve vlastnictví 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvořili řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, dopravní spoje a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva