DPP a policie zahájí čtvrtý ročník dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“

19.04.2013 10:33 | Zprávy

I přes to, že statistika nehod, ve které dojde ke srážce chodce s tramvají, každoročně úspěšně klesá, mohli v loňském roce chodci za tyto nehody z více než 90 procent. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto i v letošním roce pokračuje ve spolupráci s Policií ČR v osvětové akci „Není cesty zpět“. Kampaň od 22. do 26. dubna upozorní chodce a zejména školáky, na rizikové chování v silničním provozu s ohledem na provoz tramvají.

DPP a policie zahájí čtvrtý ročník dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

 

 

Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní nekolejová vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům.

V loňském roce došlo k 58 nehodám, z nichž 54 měli na svědomí chodci. Dvě nehody byly bohužel smrtelné. I přes to, že vloni došlo k nejméně nehodám za posledních šest let, pozornější chování chodců by dokázalo nehody omezit na minimum. K výraznému zlepšení došlo i meziročně, jelikož v roce 2011 se stalo 77 nehod, z nichž smrtelných bylo sedm.

„Ve speciálně vyzdobené tramvaji návštěvníkům ukážeme fotografie z míst nehod, plakáty s pravidly bezpečného přecházení a další informační materiály s bezpečnostní tematikou. Tramvaj bude přistavena na čtyřech místech,“ říká Petr Malík, vedoucí oddělení Marketing a dodává: „Letošní, v pořadí již čtvrtý, ročník osvětové akce „Není cesty zpět“ se uskuteční ve dnech 22. až 26. dubna vždy dopoledne od 8:30 do 11:30.“

Pro zájemce jsou připraveny přednášky a besedy, na kterých budou policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, společně s dispečery a řidiči DPP, prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu v Praze. Akce je určena pro veřejnost, zejména se zaměřuje na žáky základních škol.

K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Dvě třetiny firem počítají se zvyšováním platů zaměstnancům v příštím roce

22:28 Hospodářská komora: Dvě třetiny firem počítají se zvyšováním platů zaměstnancům v příštím roce

Téměř dvě třetiny firem počítají s tím, že v příštím roce svým zaměstnancům zvýší mzdy. Polovina z n…