Součástí modernizace úseku byla výměna původní konstrukce trati, kterou tvořily velkoplošné panely BKV z roku 1998, za novou pevnou jízdní dráhu systému W-tram s protihlukovými prvky a žlábkovou kolejnicí NT1, s kombinací asfaltového a dlážděného krytu. Celková délka tohoto rekonstruovaného úseku činila 680 metrů.
„Termín zprovoznění trati se nám podařilo uspíšit zejména díky vysokému pracovnímu nasazení na stavbě a příznivému počasí. Svůj díl zde sehrálo i pochopení úřadů, místních obyvatel a podnikatelů. Dva týdny jsou velmi značnou časovou úsporou, kterou ulehčíme Pražanům jejich cestovaní například za nákupy vánočních dárků,“ uvedl Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.
Nová tramvajová konstrukce je opatřena protihlukovými prvky, jež přispějí ke snížení hlučnosti v okolí trati. V rámci modernizace byla provedena také úprava směrového vedení kolejí, které umožňuje vybudování bezbariérových zastávek Arbesovo náměstí a ulehčí provoz tramvají a vozidel v oblasti u křižovatky s Kartouzskou ulicí. Vybudováno bylo i nové odvodnění tramvajové trati a dopravní značení.
Provoz všech dotčených linek tramvají v úseku ve Štefánikově ulici bude plně obnoven v sobotu 29. listopadu ve 4:30 hodin. Na svou běžnou trasu se tak vrátí tramvajové linky č. 3, 4, 6, 9, 12, 14, 16, 20, 58 a 59.
Rekonstrukční práce na tramvajové síti v Praze tím pro letošní rok končí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva