Celkový maximální objem všech tří vysoutěžených zakázek činí téměř 1,591 miliardy korun, přičemž předpokládaná hodnota všech tří zakázek byla v součtu 1,814 miliardy korun. Pokud by DPP odebral všechna vozidla dle rámcových smluv, ušetřil by až 223 milionů korun oproti předpokládané ceně. DPP v zakázce na nákup až 100 městských 12metrových autobusů kategorie Standard obdržel nabídky od celkem pěti společností, kromě vítězné také od firem Otokar Otomotiv, Solaris Czech, SOR Libchavy a Škoda Electric. Předpokládaná hodnota této zakázky byla 600 milionů korun, vítězná nabídková cena byla 499 milionů korun. V zakázce na nákup až 10 autobusů kategorie Standard+, které jsou primárně určeny pro obnovu vozového parku na lince AE spojující Letiště Václava Havla Praha a hlavní nádraží, DPP obdržel jedinou nabídku. Předpokládaná hodnota této zakázky činila 70 milionů korun, vítězná celková nabídková cena byla 64,98 milionů korun. V tendru DPP na nákup až 143 kloubových autobusů podaly nabídky celkem čtyři společnosti, kromě vítězné také Otokar Otomotiv, Solaris Czech a SOR Libchavy. Předpokládaná hodnota této zakázky byla 1,144 miliardy korun, vítězná nabídka činila 1,027 miliardy korun. Součástí všech tří veřejných zakázek je kromě autobusů i nákup odpovídajícího počtu sad hardware a software pro diagnostiku závad autobusů.
„Jsem rád, že se nám podařilo vysoutěžit nákup nových dieselových autobusů bez zbytečných průtahů a za velmi příznivé ceny. S dodavatelem jsme v těchto dnech podepsali všechny tři rámcové smlouvy, které nám v následujících pěti letech umožní dál modernizovat vozový park autobusů a do budoucna udržovat jeho alespoň 25% podíl nezávislý na elektrické dobíjecí nebo napájecí infrastruktuře. Nákup nových dieselových autobusů, které jsou díky nejmodernějším technologiím z hlediska emisí plně srovnatelné s autobusy na CNG, je v souladu s Klimatickým závazkem i plánem hl. m. Prahy. Je naším úkolem pro Prahu udržovat flotilu vozidel, se kterou budeme moci flexibilně reagovat na nečekané situace a zajistit potřebné vypravení autobusů a náhradní dopravy za metro, tramvaje či železniční dopravu, případně dle potřeby pro civilníbochranu nebo evakuaci obyvatelstva. Je potřebné mít rizika v dostatečné míře rozložena. K tomu nám pomůžou nejen nové dieselové autobusy, ale pevně věřím, že ve střednědobém horizontu také autobusy na vodíkový pohon a v přechodném období vozidla na hybridní pohon, o jejichž nákupu uvažujeme,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Velice si vážíme důvěry, kterou nám Dopravní podnik hl. m. Prahy projevil podpisem těchto významných smluv, a jsme s celým naším týmem obzvláště hrdí na to, že se vracíme do hlavního města České republiky. Pro IVECO Czech Republic je důležité poskytovat DPP relevantní a efektivní řešení mobility," uvedl Stéphane Espinasse, Head of Sales & Products, IVECO BUS.
„Uzavřené rámcové smlouvy na nákup nových naftových autobusů nás nezavazují odebrat nějaký minimální počet vozidel. Smlouvy budeme vyžívat na doplnění nezbytné obnovy vozového parku v návaznosti na realizaci projektů elektrifikace autobusových linek a s ohledem na Standardy kvality PID. V letošním roce plánujeme nakoupit dva autobusy kategorie Standard+ na linku Airport Express, protože dva nejstarší vozy na této lince musíme z provozu vyřadit. Smlouvy platí do února 2027, dodavatel nám ve všech kategoriích vozidel dodá autobusy do devíti měsíců od podpisu prováděcí smlouvy na námi objednaný počet vozů,“ dodal Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provozy Autobusy DPP.
Všechna vysoutěžená vozidla mají celovozovou klimatizaci s topením, jsou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou a couvací kamerou, kloubová vozidla navíc i bočními kamerami. Splňují veškeré Standardy kvality PID, budou vybavena kompletním odbavovacím a informačním systémem a dodávána v novém jednotném designu PID. Všechny tři typy autobusů bude výrobce dodávat s automatickou převodovkou a motorem Cursor 9 s technologií HI-SCR, který umožňuje vozidlům plnit emisní normy Euro 6, step E bez použití systému EGR (bez recirkulace spalin) a zaručuje velmi vysokou účinnost přeměny oxidů dusíku na více než 95 %. Výrobce garantuje u všech tří typů vysoutěžených autobusů životnost 12 let, záruka na všechna vozidla je 5 let.
Oba autobusy, Iveco Streetway 12m i 18m jsou plně nízkopodlažní. Autobusy Iveco Streetway 12m kategorie Standard jsou dvounápravové, třídveřové, s maximální přepravní kapacitou 80 cestujících, z toho 25 míst pro sedící. Kloubové autobusy jsou třínápravové, se čtyřmi dvoukřídlými dveřmi, maximální přepravní kapacitou 145 cestujících, z toho 36 míst pro sedící. Autobus Iveco Crossway LE 14,5m je částečně nízkopodlažní, třínápravový, třídveřový, s maximální přepravní kapacitou 100 cestujících, z toho 41 míst pro sedící.
Základní technické údaje o autobusu Iveco Streetway 12m:
Délka: 12 000 mm
Šířka: 2 540 mm
Výška: 3 245 mm
Rozchod kol: 2 160 mm vpředu / 1 890 mm vzadu
Rozvor: 5 900 mm
Celková maximální hmotnost: 20 500 kg
Maximální rychlost: 85 km/h
Počet dveří pro nástup a výstup: 3
Nástupní výška hrany dveří: 330 mm
Celkový počet sedadel: 25
Celkový počet cestujících: 80
Výkon motoru: 228 kW / 310 hp
Základní technické údaje o autobusu Iveco Crossway LE 14,5m:
Délka: 14 495 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 205 mm
Rozchod kol: 2 087 mm vpředu / 1 890 mm vzadu
Rozvor: 6 945 mm přední / 1 530 mm zadní
Celková maximální hmotnost: 25 500 kg
Maximální rychlost: 85 km/h
Počet dveří pro nástup a výstup: 3
Nástupní výška hrany dveří: 326 mm přední + zadní / 330 mm střední
Celkový počet sedadel: 41
Celkový počet cestujících: 100
Výkon motoru: 265 kW / 360 hp
Základní technické údaje o autobusu Iveco Streetway 18m:
Délka: 18 745 mm
Šířka: 2 540 mm
Výška: 3 245 mm
Rozchod kol: 2 160 mm vpředu / 1 890 mm vzadu
Rozvor: 5 900 mm přední / 6 740 mm zadní
Celková maximální hmotnost: 32 000 kg
Maximální rychlost: 85 km/h
Počet dveří pro nástup a výstup: 4
Nástupní výška hrany dveří: 326 mm přední + zadní / 330 mm střední
Celkový počet sedadel: 36
Celkový počet cestujících: 145
Výkon motoru: 265 kW / 360 hp
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva