DPP o deset dnů zkrátil rekonstrukci tramvajové tratě u Masarykova nádraží, využije je k opravě ve Spálené ulici

18.06.2024 19:15 | Tisková zpráva

Ve středu 19. června 2024 od ranního výjezdu se vrátí tramvajový provoz do Havlíčkovy a Dlážděné ulice, kde Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od konce dubna rekonstruoval tramvajovou trať. Stavební práce se podařilo zkrátit o deset dnů. Získaný čas DPP využije k opravě tramvajové tratě v oblasti křižovatky Spálené a Myslíkovy ulice.

DPP o deset dnů zkrátil rekonstrukci tramvajové tratě u Masarykova nádraží, využije je k opravě ve Spálené ulici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Od středy 19. června od ranního výjezdu do soboty 29. června 2024 do ranního výjezdu bude proto obousměrně přerušen provoz tramvají v Myslíkově ulici a od křižovatky Ječné ulice s Karlovým náměstím po křižovatku Spálené a Lazarské ulice. Tramvajové linky č. 2, 3, 5, 18, 22, 23, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 a 99 budou jezdit po změněných trasách, linky č. 21 a 24 budou zrušeny. DPP zavede v denním provozu tramvajové linky č. 32 a 33.

„Rekonstrukci tratě v oblasti Masarykova nádraží se povedlo zkrátit díky příkladné koordinaci s činnostmi dalších subjektů v oblasti. Od Pražské vodohospodářské společnosti (PVS) i Pražské plynárenské distribuce (PPD) jsme si mohli převzít staveniště dříve, než předpokládal původní harmonogram. Operativně jsme přepracovali plán našich prací včetně subdodávek a v konečném součtu se podařilo rekonstrukci zkrátit o deset dnů,“ vysvětluje Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.

Zrekonstruovaná trať v Havlíčkově a Dlážděné ulici je nyní uložena na antivibračních rohožích a má lepší poloměry oblouků. Díky tomu se zlepší nejen průjezdnost oblastí, ale i samotný provoz bude tišší. Zastávky u Masarykova nádraží jsou zcela bezbariérové a lépe umístěné z pohledu bezpečného přecházení chodců.

„Ušetřených deset dnů využijeme k opravě tramvajové tratě v oblasti křižovatky Spálené a Myslíkovy ulice v dřívějším termínu. Původně jsme ji plánovali zrealizovat v průběhu letošního července, nicméně souběh s výstavbou nové tramvajové tratě na Václavském náměstí, která přeruší provoz mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí, je dopravně nevhodný,“ doplňuje Miroslav Penc a dodává: „Úsek ve Spálené ulici je vůbec nejvytíženějším místem tramvajové sítě v Praze, kterým ve špičkách pracovního dne projede 62 spojů za hodinu v každém směru. Potřebujeme zde vyměnit opotřebené kolejnice a kolejové konstrukce z roku 2010. Jejich životnost 14 let je při takovém zatížení nadstandardní.“

Veškeré kolejnice a kolejové konstrukce pro opravy a rekonstrukce tramvajových tratí v Praze dodává Dopravnímu podniku jeho 100% dceřiná společnost Pražská strojírna.

Dopravní opatření

Z důvodu opravy tramvajové trati v oblasti křižovatky Spálené a Myslíkovy ulice bude od středy 19. června od cca 4:30 do soboty 29. června 2024 do cca 4:30 obousměrně přerušen provoz tramvají v úsecích Karlovo náměstí – Lazarská a Jiráskovo náměstí – Myslíkova.

Změny tras a provozu tramvajových linek:

  • Linka č. 2 bude ve směru od Sídliště Petřiny vedena ze zastávky Chotkovy sady přes zastávky Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) a Právnická fakulta do zastávky Malostranská (u stanice metra), a dále bude pokračovat zpět směr Sídliště Petřiny. 
  • Linky č. 3 a 92 budou v úseku Palackého náměstí – Lazarská odkloněny přes zastávky Národní divadlo a Národní třída. 
  • Linka č. 4 bude v provozu i o víkendu. 
  • Linka č. 5 bude ve směru od Slivence zkrácena do zastávky Na Knížecí (ve směru do Slivence obsluhuje i zastávky Anděl v Plzeňské a Nádražní ulici). 
  • Linky č. 18 a 93 budou v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněny přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí. 
  • Linky č. 21 a 24 budou zrušeny. 
  • Linky č. 22 a 97 budou v úseku Karlovo náměstí – Malostranská odkloněny přes zastávky Palackého náměstí, Národní divadlo (na nábřeží) a Staroměstská. Linka č. 22 bude v provozu pouze v trase Zahradní Město – Bílá Hora.
  • Linka č. 23 bude ve směru od Královky ze zastávky Újezd odkloněna přes zastávky Švandovo divadlo, Arbesovo náměstí, Anděl a Na Knížecí do zastávky Plzeňka.
  • Linky č. 91 a 96 budou v úseku Karlovo náměstí – Lazarská odkloněny přes zastávky Palackého náměstí, Národní divadlo a Národní třída.
  • Linka č. 94 bude v úseku Zborovská – Lazarská odkloněna přes zastávky Jiráskovo náměstí, Národní divadlo a Národní třída.
  • Linka č. 95 bude v úseku Albertov – Lazarská odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí, Národní divadlo a Národní třída.
  • Linka č. 99 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Národní divadlo (na nábřeží), Staroměstská, Malostranská (v Letenské ulici) a Malostranské náměstí.

Nově zavedené linky tramvají

V denním provozu budou zavedeny:

  • Linka č. 32 v trase Vypich – Pohořelec – Pražský hrad – Malostranská – Újezd – Národní třída –Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť. V pracovní dny do cca 19:30 bude pokračovat ve směru Florenc – Palmovka – Bulovka – Kobylisy. 
  • Linka č. 33 v trase Nádraží Hostivař – Zahradní Město – Průběžná – Koh-i-noor – Náměstí Míru – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník.

Změny v zastávkách tramvají

Zřizují se zastávky:

  • Malostranská – (pro linku č. 99 v obou směrech), v Letenské ulici poblíž křižovatky s ulicí Klárov
  • Malostranská – (směr Čechův most, resp. Právnická fakulta) na nábřeží Edvarda Beneše
  • Na Knížecí – nástupní a výstupní v ulici Za Ženskými domovy

I nadále zůstávají v platnosti veškerá dosavadní dopravní opatření v souvislosti s výlukou provozu tramvají na Libeňském soumostí.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je v České republice největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 150 autobusových, 36 tramvajových (27 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2024 DPP vlastnil 1 185 autobusů, z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 782 tramvajových vozů a 16 trolejbusů. Podnik měl k 1. lednu 2024 v evidenčním stavu celkem 11 225 zaměstnanců, z toho 4 439 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

11:14 DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic me…