DPP v loňském roce prodal 54 vyřazených tramvají za osm milionů korun

17.02.2013 19:00 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) prostřednictvím aukcí prodal v loňském roce celkem 54 vyřazených tramvají T3 převážně do Ukrajiny a Ruska za více než 8 milionů korun.

DPP v loňském roce prodal 54 vyřazených tramvají za osm milionů korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Utržil tak více, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu. V případě prodeje do šrotu, jak bylo běžné ještě v roce 2011, by pražský dopravce za 54 tramvají získal až čtyřikrát méně, tedy v rozmezí 2 až 3 milióny Kč.

„Díky aukcím dokážeme nyní při prodeji vyřazených tramvají typu T3 zvýšit cenu oproti roku 2011 o troj až čtyřnásobek. Jednu tramvaj průměrně prodáme za 152 tisíc Kč, nejvýše až za 200 tisíc Kč. Při prodeji do šrotu jsme předloni získali jen 40 až 60 tisíc za vůz. Vzhledem k ekonomické výhodnosti budeme v  aukcích rozhodně pokračovat i nadále,“ říká Milan Křístek, generální ředitel DPP.

V letech 2008 – 2011 prodal DPP celkem 41 tramvají. Jednotková prodejní cena za tramvaj, která by jinak šla do šrotu, se tehdy pohybovala kolem 70 tisíc Kč. Výjimku tvořila pouze zakázka do severokorejského Pchjongjangu z května 2008, jejíž součástí byla rozsáhlá oprava dodaných vozů. Cena se tak vyšplhala až na 650 tisíc Kč za jeden vůz.

Jen za rok 2012 prodal DPP 54 vyřazených tramvají, tedy o třináct více než za předchozí čtyři roky. Zájem o staré vozy T3 (a jejich modifikace) byl zejména na Ukrajině, bývalé pražské tramvaje tak jezdí v Krivem Rogu, Charkově, Kyjevě a Oděse. Deset tramvají odebralo ruské město Kursk a jeden vůz T3 byl prodán severočeskému Liberci. Dopravní podnik v loňském roce ale nově začal staré T3 výhodněji prodávat prostřednictvím aukcí a dokázal tak získat více peněz.

Tramvaje nemíří jen do provozu v Ukrajině a Rusku. Další čtyři vozy T3 zůstaly v Muzeu MHD, které provozuje DPP, a kam byly tramvaje převedeny.

Zatímco tramvaje T3 u nás putují už jen do muzeí, u našich východních sousedů je o ně stále zájem. V Praze byly T3 postupně nahrazovány tramvajemi Tatra T6A5, od roku 2005 nízkopodlažními tramvajemi Škoda 14T a od února 2011 novým typem Škoda 15T. S některými modernizovanými typy tramvají T3 se budou cestující pražské MHD setkávat ještě dlouhá léta.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

16:25 Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

Hospodářská komora ČR vítá navýšení daňového limitu pro zaměstnanecké zdravotní benefity, které umož…