DPP začal se stavbou nové vozovny Hloubětín

07.11.2020 7:32 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal stavět novou vozovnu Hloubětín. V první etapě postaví samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií, a nahradí stávající dosluhující zařízení. Stavba potrvá cca 10 měsíců a DPP plánuje jejich zprovoznění na přelomu srpna a září 2021. Zhotovitelem je sdružení „Vozovna Hloubětín, EŽ + OHL“. Předpokládané celkové náklady první etapy výstavby nové vozovny Hloubětín jsou cca 120 milionů Kč.

DPP začal se stavbou nové vozovny Hloubětín
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stavba nového energocentra a měnírny vozovny Hloubětín začala skrývkou povrchové zeminy a terénními úpravami parcel. Zítra budou práce pokračovat na zakládání stavby, DPP zahájí vrtání pilot, na kterých bude budova energocentra stát. V rámci stavby DPP zrealizuje také přeložky kanalizace, horkovodu, slaboproudového vedení, datových kabelů CETINu. DPP vybuduje také novou trafostanici, rozvodnu, kabelovody pro PRE, dráhové kabelovody a veškeré přípojky potřebné pro provoz vozovny. Nové energocentrum počítá se zpracováváním energie z fotovoltaických článků, které DPP plánuje osadit na část připravované tramvajové haly. Energii z obnovitelných zdrojů bude DPP využívat pro potřeby provozu samotné vozovny. Zhotovitelem energocentra a měnírny vozovny Hloubětín jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a. s. a OHL ŽS a. s. ve sdružení „Vozovna Hloubětín, EŽ + OHL“.

„První fázi stavby vozovny Hloubětín, což byly bourací a odklízecí práce staré deponovací haly, máme za sebou. Teď máme před sebou pozitivnější kroky: stavbu energocentra a následně i celé nové haly včetně přestavby areálu. Jsem rád, že po zhruba 70 letech vznikne v Praze nová vozovna. Tramvajová síť v Praze patří mezi nejrozsáhlejší na světě, moderní vozovnu si zaslouží. Pražská MHD dostane moderní zázemí s novým vybavením a technologiemi odpovídajícími 21. století, budoucí vozovna Hloubětín bude navíc energeticky úsporná a šetrnější pro životní prostředí,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Mám velkou radost, že po fázi bourání a odklízení sutin se můžeme pustit do výstavby nové vozovny Hloubětín. První etapu, energocentrum a měnírnu, budeme stavět zhruba 300 dnů. Rádi bychom je zprovoznili do konce letních prázdnin 2021 a hned na to navázali zahájením stavby samotné deponovací haly pro tramvaje. V současnosti připravujeme veřejnou zakázku na zhotovitele zbylých etap, tj. nové deponovací haly a přestavby zbytku areálu. Chystáme se ji vypsat na začátku příštího roku. Dokončení celé stavby a zprovoznění nové vozovny Hloubětín plánujeme na konec roku 2022,“ doplnil Petr Witowski, předseda představenstva DPP a generální ředitel DPP.

Nové energocentrum a měnírna po svém zprovoznění nahradí současné dosluhující technologické zařízení, které je umístěno v přístavku zbourané deponovací haly. Původní řešení, kdy staré energocentrum bylo stavebně spojeno se samotnou deponovací halou, se ukázalo jako nevyhovující a omezující při jakékoliv budoucí stavební úpravě haly nebo energocentra. V připravované vozovně Hloubětín bude energocentrum, měnírna, trafostanice a rozvodna v samostatném objektu, stavebně nezávislém na zbytku vozovny, což zjednoduší jakékoliv opravy, rekonstrukce nebo rozšíření v budoucnu. Budované energocentrum bude teplem zásobovat veškeré provozy ve vozovně Hloubětín, měnírna pak napájet přilehlou tramvajovou trať.

Projekt nové vozovny Hloubětín je v přípravě od roku 2016. V roce 2017 DPP získal na novou stavbu kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA), o rok později územní rozhodnutí a povolení k demolici staré vozovny. Odstřel střešní konstrukce původní deponovací haly pro tramvaje DPP úspěšně provedl 24. srpna 2019 a do letošního března v areálu prováděl bourací a odklízecí práce. Loni v dubnu DPP získal pravomocné stavební povolení pro první etapu stavby nové vozovny Hloubětín, tj. pro energocentrum, a letos také pro všechny ostatní etapy výstavby.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Vladimír Zlínský byl položen dotaz

Jaká velkoplošná krize je podle vás nejpravděpodobnější?

Víte, co mě jako první napadlo při čtení vašeho článku, že se v něm zabýváte potencionálními krizemi, ale co krize, kterým čelíme teď? Mám na mysli hlavně existenční krizi, kdy při vší té drahotě je dost obtížné vyjít s normálním platem. Nemyslíte, že by se pozornost vás politiků měla zaměřit teď ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy dokončilo rekonstrukci vodního díla Letovice

22:00 Povodí Moravy dokončilo rekonstrukci vodního díla Letovice

Rozsáhlá rekonstrukce vodní nádrže Letovice je dokončena. Vodní nádrž po rekonstrukci bezpečnostního…