DPP zavedl platby bezkontaktní kartou i na tramvajovou linku č. 18

01.08.2016 12:30 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rozšiřuje počet tramvají, ve kterých si cestující mohou zakoupit jízdenku bezkontaktní platební kartou. Ve spolupráci se společnostmi ČSOB, MasterCard a Mikroelektronika zavádí novou službu na všechny spoje tramvajové linky č. 18.

DPP zavedl platby bezkontaktní kartou i na tramvajovou linku č. 18
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cestující si tak od prvního srpnového dne mohou vyzkoušet moderní způsob nákupu jízdenek již na dvou pražských tramvajových linkách. Na počátku dubna DPP spustil tento Čechy velmi oblíbený platební nástroj ve vybraných vozech tramvajové linky č. 22. Ke konci června 2016 bylo prostřednictvím bezkontaktních plateb cestujícími zakoupeno již 1 073 kusů jednorázových jízdenek.

„Je vidět, že o tento způsob platby je mezi cestujícími zájem a je proto dobře, že se rozšiřuje na celou linku č. 18. Pokud se ale chceme chlubit chytrou městskou hromadnou dopravou, měl by to být velmi brzy standard nejen v tramvajích, ale i v dalších dopravních prostředcích,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.

„Pražská MHD patří k nejlepším na světě, umožnění bezkontaktní platby za jízdenky je dalším krokem směrem k co největšímu komfortu pro cestující. Zároveň je ale třeba sportovně přiznat, že nejde o žádnou novinku. Praha v této oblasti spíše dohání jiná města, proto věřím, že srovnáme krok co nejdříve a možnost bezkontaktní platby se brzy stane standardem,“ řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu a sport Petr Dolínek (ČSSD).

Na lince č. 18, vedoucí z Vozovny Pankrác na Petřiny a zpět, jsou platební terminály umístěny v moderních tramvajích 15T. Během všedního dne si cestující mohou zakoupit jízdenku bezkontaktní kartou ve dvanácti spojích, o víkendu v devíti spojích. Ve všech těchto spojích bude garantováno, že budou vybaveny validátory pro bezkontaktní platbu. Do budoucna DPP plánuje také nasazení soupravy vozů T3R.P, kde bude v každém voze umístěn jeden bezkontaktní validátor u prostředních vozových dveří.

„Bezkontaktní platby přímo v prostředcích MHD využívají čím dál častěji nejen Češi, ale i zahraniční turisté. Ti se na koupi jízdenek v tramvajích linky č. 22 podílejí rovnými 35 %. Nejčastěji si lidé kupují jízdenku za 24 korun, jde o 67 % všech transakcí. Sami jsme zvědaví, jak se budou statistiky vyvíjet na lince č. 18,“ říká Jan Kubíček, manažer Rozvoje obchodu s třetími stranami ČSOB.

„Jsme rádi, že i Praha cestujícím nabízí komfort rychlé a bezpečné platby. Ze zahraničních zkušeností víme, že akceptace karet vede nejen ke snížení podílu černých pasažérů a nákladů na mince, ale vytváří také předpoklady pro technologické inovace. Podle posledního průzkumu MasterIndex by chtělo nejvíce lidí (30 % respondentů) použít mobil k placení právě ve veřejné dopravě,“ doplňuje Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro Česko, Rakousko a Slovensko.

Bezkontaktní platba jízdenek funguje na lince č. 18 obdobně jako na lince č. 22. V tramvajích jsou k dispozici vždy 3 jízdenkové automaty s možností bezkontaktní platby, a to u vstupu prvními, třetími a pátými dveřmi. Cestující mají opět na výběr jak ze základní jízdenky za 24 Kč, 32 Kč, celodenní za 110 Kč, tak i zlevněné pro děti a seniory za 12 Kč, 16 Kč a 55 Kč. Výhodou je, že se jízdenka z automatu vytiskne již označená, a proto ji není potřeba dále validovat.

Zájemci si tudíž ve vybraných tramvajích mohou pořídit jízdenku snadno a rychle pouhým přiložením své platební karty MasterCard či Visa k prodejnímu terminálu, a to i v nočních hodinách. Aby cestující ihned rozeznali, které vozy nabízejí možnost bezkontaktní platby, jsou tramvaje viditelně označeny samolepkou umístěnou na každých dveřích.

Bezkontaktní platební terminály jsou bezúplatně zapůjčeny po dobu pilotního projektu. Pilotní projekt, v rámci kterého byly prodejní automaty nainstalovány na linkách č. 18 a 22, je naplánován na jeden rok. Poté se bude projekt vyhodnocovat a rozhodovat se o případném rozšíření prodejních terminálů. V případě funkčního a bezproblémového pilotního provozu plánuje DPP plošné zavedení moderního způsobu nákupu jízdenek v ostatních pražských tramvajích.

Další informace o bezkontaktních řešeních v pražské MHD naleznete na www.dpp.cz/bezkontaktne/.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 139 autobusových linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2016 bylo ve vlastnictví společnosti 1 175 autobusů, 921 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 167,5 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2016 celkem 10 881 zaměstnanců, z toho 4 194 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

16:33 Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

Evropská unie při tvorbě klimatické politiky musí brát v úvahu celosvětové dopady svých opatření. Př…