DPP zrekonstruoval tramvajovou trať v Nuslích, dnes večer na ní obnoví provoz

04.06.2021 17:56 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes dokončil druhou a poslední etapu rekonstrukce tramvajové tratě v ulicích Táborská a Na Pankráci a od 18:30 obnoví tramvajový provoz v úseku Náměstí Bratří Synků – Vozovna Pankrác.

DPP zrekonstruoval tramvajovou trať v Nuslích, dnes večer na ní obnoví provoz
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

V rámci této etapy zrekonstruoval téměř 1,5 kilometru tramvajové tratě, vyměnil více než 5,6 kilometrů kolejnic, postavil novou tramvajovou zastávku – Kotorská a pro zlepšení přestupu posunul zastávky Pražského povstání. Současně od soboty 5. června 2021 po 9 letech opět vypraví tramvajovou linku č. 19, která bude jezdit až ke stanici metra Pankrác po nově postavené trati. První spoj na lince vyjede z Lehovce v 5:00 a z Pankráce v 6:05. Linka č. 19 bez přestupu propojí Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice, Vršovice, tj. ty části města, které přímé spojení doposud neměly. S obnovením provozu linky č. 19 vzniká i nová tramvajová zastávka v uzlu Želivského ve směru na Žižkov.

V sobotu 27. března 2021 začal DPP druhou etapou prací, během které zrekonstruoval tramvajovou trať původně z druhé poloviny 80. let, a to v úseku od křižovatky ulic Na Veselí a Na Pankráci po křižovatku Vladimírovy a Nuselské ulice. V rámci druhé etapy DPP zrekonstruoval téměř 1,5 kilometru tramvajové tratě, vyměnil více než 5,6 kilometrů kolejnic, příslušnou část kolejového trojúhelníku v křižovatce Vladimírovy a Nuselské ulice, 300 m2 dlažby a odstranil více než 1500 velkoplošných panelů.

Současně s tím také vybudoval 3 nové tramvajové zastávky: Pražského povstání, Kotorská a Želivského. Zastávky Pražského povstání jsou nyní umístěny blíže ke vstupu do stejnojmenné stanice metra, v obou směrech na náměstí Hrdinů mezi světelnými křižovatkami ulic Na Pankráci/Děkanská vinice I a Na Pankráci/Táborská/Lomnického a slouží také pro autobusové spoje. Díky této úpravě se zlepší přestupní vazba mezi metrem a spoji povrchové dopravy. Z obou konců zastávek vedou přechody pro chodce. Další novou zastávkou společnou pro tramvaje i autobusy je Kotorská, kterou DPP vybudoval za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí ve směru do centra. Poslední vybudovanou tramvajovou zastávkou je Želivského ve směru k nákladovému nádraží Žižkov, která bude nově sloužit pro společné odbavení cestujících na tramvajových linkách č. 10, 11, 19 a 26.

„Otevíráme novou tramvajovou trať – to v Praze nebylo už 10 let! Z tramvajové zastávky Pražského povstání se po skoro 50 letech dostaneme po tramvajových kolejích až ke stanici metra Pankrác ulicí Na Pankráci. Napravujeme chyby ze 70. let minulého století, kdy se v Praze rušily tramvajové tratě s tím, že nebudou potřeba. Dnes už víme, že to samozřejmě není pravda. Udělali jsme takový pokrok s přípravou tramvajových tratí a odpolitizováním důležitých kolejových projektů, až jsme předběhli plán Strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030 z roku 2017. Tak jsme ji tento týden museli aktualizovat. Stavíme smyčku Zahradní město, ta u Depa Hostivař má stavební povolení. V řádech dnů kopneme do země u trati Barrandov – Holyně a na navazující etapu do Slivence už zpracováváme dokumentaci pro stavební povolení. Vybíráme zhotovitele stavby úseku Sídliště Modřany – Libuš. Ve vysokém stupni připravenosti je i trať z Divoké Šárky na Dědinskou. A ze stavu ‚možná někdy nějak‘ má konečně konkrétní obrysy strategicky důležitá trať na Václavském náměstí i koleje na Strahov,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Městská část Praha 4 děkuje obyvatelům Nuslí za velkou trpělivost při rekonstrukci tramvajové trati a za velké úsilí, které v průběhu 5 let vynaložili, a které přineslo dnešní zdařilou akci. Táborská a ostatní komunikace zůstanou k užívání všem, včetně motoristů, což je v dnešní době velmi vzácné. Děkujeme také Dopravnímu podniku hl. m. Prahy a Eurovii za skvělou práci odvedenou pro Prahu 4,“ uvedl Zdeněk Kovářík, místostarosta městské části Praha 4 pro oblast financí, dopravy a evropských fondů.

„Kromě toho, že jsme v Praze 4 ve dvou etapách zrekonstruovali téměř 2,5 kilometru tramvajové tratě, vyměnili na ní bezmála 9,5 kilometru kolejnic a postavili nové zastávky, po 10 letech jsme v Praze vybudovali také novou tramvajovou trať a od zítřejšího rána na ní zahájíme pravidelný provoz linkou č. 19, kterou obnovujeme po 9 letech. Vnímám to jako symbolický začátek období opětovného rozvoje tramvajové dopravy v Praze. V Zahradním Městě stavíme novou tramvajovou smyčku, za pár dnů začneme budovat novou tramvajovou trať Sídliště Barrandov – Holyně, soutěžíme zhotovitele na trať z Modřan do Libuše, kterou bychom chtěli ještě letos také začít stavět. Kromě toho v souladu se strategií Rozvoje nových tramvajových tratí v Praze do roku 2030 pracujeme na projektové přípravě dalších kilometrů nových tratí,“ dodal Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

„Zajímavostí je, že jsme při rekonstrukci zastávek vůbec poprvé použili novou technologii železobetonových konstrukcí, kterou jsme vyvinuli ve spolupráci se ŽPSV a. s. z Uherského Ostrohu. Jedná se o speciální prefabrikáty do kombinovaných zastávek s integrovanou nástupní hranou, jejichž výhodou oproti doposud používané technologii je větší odolnost a stabilita povrchu vůči deformacím způsobovaných průjezdem, bržděním a rozjezdem autobusů. Mají delší životnost, přesnost a tovární kvalitu konečného výrobku ve srovnání s betonováním a asfaltováním na místě,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

„V první řadě bych chtěl poděkovat Dopravnímu podniku hl. m. Prahy, který věřil, že všechny stavební práce zvládneme zrealizovat za 70 dnů. Děkuji Praze 4 za pomoc a součinnost, děkuji občanům Nuslí a okolí, že s námi měli trpělivost a gratuluji svým kolegům, že vše zvládli. Stavba je hotová, přeji všem Pražanům, ať jim dobře slouží a těším se na další spolupráci s DPP,“ uzavřel Martin Borovka, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Eurovia CS.

Od soboty 5. června 2021 bude zahájen provoz tramvajové linky č. 19

Linka bude v provozu celodenně a celotýdenně ve standardních intervalech jako ostatní běžné tramvajové linky (aktuálně interval 10 minut v pracovní dny, 15 minut o víkendech a 20 minut v okrajových obdobích dne). Na linku bude DPP nasazovat kloubové obousměrné bezbariérově přístupné tramvaje KT8D5.RN2P. V oblasti Náměstí Bratří Synků pojede linka č. 19 ve směru z Pankráce na Lehovec zkratkou v ulici Na Zámecké, kterou využívají pouze noční tramvaje. Mine tak silně zatíženou světelnou křižovatku v Otakarově a uspoří cestujícím cca dvě minuty jízdní doby.

Trasa linky č. 19:
Pankrác – Kotorská – Pražského povstání – Náměstí Bratří Synků – Nádraží Vršovice – Koh-i-Noor – Slavia – Kubánské náměstí – Strašnická – Vinice – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov – Biskupcova – Palmovka – Nádraží Vysočany – Kolbenova – Sídliště Hloubětín.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2021 DPP vlastnil 1 165 autobusů, 1 trolejbus, 811 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2021 celkem 11 192 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 379 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…