Z tohoto důvodu bude obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku Palackého náměstí – Výtoň, tramvajové linky 2, 3, 4, 7, 17, 24 a 92 budou jezdit po změněných trasách a linka 21 bude zrušena. Objízdná trasa pro individuální automobilovou dopravu ve směru z centra bude do 8. března 2022 vedena po náplavce, pro pěší a cyklisty zůstane vyhrazen pruh široký minimálně 10 metrů.
Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979, tj. před téměř 43 lety, pouze v krátkých úsecích navazujících na kolejová křížení pak v letech 2004 a 2007. Úsek z roku 1979 DPP v roce 2012 opravil a prodloužil tím životnost tratě o 10 let.
„Stávající trať je na konci životnosti, nelze ji donekonečna opravovat, DPP ji musí letos zrekonstruovat. V Praze máme jednu z nejrozsáhlejších tramvajových sítí na světě. Každý rok do oprav a rekonstrukcí tratí s DPP investujeme stovky milionů korun. Proto je naše tramvajová síť také jedna z nejspolehlivějších. V případě rekonstrukce tratě na Rašínově nábřeží jsme akci projednávali a koordinovali s velkým předstihem se všemi dotčenými subjekty, počínaje Prahou 2, Policií ČR přes DPP, TSK, správce náplavek v Praze až po organizátory akcí na ní. Výsledkem je pro všechny strany přijatelný kompromis. Zrekonstruujeme tramvajovou trať, ale také rozšíříme nástupiště zastávek Palackého náměstí a Výtoň, čímž zvýšíme komfort a bezpečnost cestujících, zastávky vybavíme novým mobiliářem, vybudujeme na nich nové zábradlí, na náplavce ponecháme pro chodce a cyklisty většinu prostoru a podařilo se nám zachovat i farmářské trhy, akorát budou posunuty dále směrem k železničnímu mostu. Za dočasné omezení během stavby se všem obyvatelům omlouváme,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Rekonstrukci tohoto úseku jsme si nevymysleli ze dne na den, naše akce pečlivě plánujeme s předstihem několika let, aby na sebe navazovaly. Připravujeme je tak, aby bylo možné v co největší míře zachovat tramvajový provoz, byť po změněných trasách. Proto jsme loni v létě opravili úsek od Výtoně po Podolskou vodárnu a zejména pod Vyšehradským tunelem, vyměnili jsme také většinu kolejového rozvětvení na Palackého náměstí při zachování provozu po Rašínově nábřeží přes Výtoň a Albertov do centra. Letos je na řadě rekonstrukce úseku od Palackého náměstí po Výtoň, včetně výměny přilehlé části kolejového rozvětvení na Palackého náměstí. Rekonstrukce Rašínova nábřeží souvisí i s výstavbou nové tramvajové tratě Modřany – Libuš, neboť potřebujme kontinuálně a spolehlivě jezdit z Palackého náměstí přes Podolí, Braník, Modřany až do Libuše,“ vysvětlil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
„Rekonstrukci tramvajové tratě na Rašínově nábřeží uvítají zejména obyvatelé okolních domů. Provoz na nové trati bude o poznání tišší. Plánované rozšíření nástupiště tramvajové zastávky Výtoň a vybudování zábradlí i nového přechodu pro chodce zase potěší děti, rodiče i pedagogy ze základní školy Vratislavova. Cesta do školy tak bude mnohem bezpečnější. Jen nás mrzí, že nepodařilo s TSK zkoordinovat rekonstrukci tramvajové trati s opravou přilehlých chodníků,“ doplnil Jan Korseska, místostarosta pro oblast dopravy, financí a investic Městské části Praha 2.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva