Další část šumavské cyklomagistrály je hotová

22.10.2013 16:09 | Zprávy

Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava dnes dokončila další část šumavské cyklomagistrály - 3,2 kilometrů dlouhý úsek Skelná - Vysoké Lávky na Prášilsku. Ten bude v zimě sloužit i běžkařům. Příští rok se cyklomagistrála rozroste o poslední chybějící úsek Nová Hůrka - Skelná. Výhledově by se mohla prodloužit až na Modravu.

Další část šumavské cyklomagistrály je hotová
Foto: red
Popisek: Bývalý ředitel Správy NP a CHKO Šumava Jiří Mánek

Skelná - Vysoké Lávky. 3,2 kilometrů dlouhý úsek kudy se dá ode dneška projet na kole  - další část šumavské cyklomagistrály, která během tohoto léta vznikla u Prášil na Šumavě. Investorem je Správa NP a CHKO Šumava.

„Nově vybudovaný úsek se u odbočení na Vysoké Lávky napojí na dva již hotové, končící v Mechově u Srní a šumavská cyklomagistrála se postupně stane nejdelší a ucelenou cyklostezkou na Šumavě," uvádí Pavel Pechoušek, tiskový mluvčí Správy NP a CHKO Šumava.

Myšlenka Šumavské cyklomagistrály vznikla v roce 2006, kdy se postavila její první část Gerlova Huť - Nová Hůrka na Železnorudsku. Od té doby se prodloužila o další dva hotové úseky od odbočení na Vysoké Lávky na Prášilsku až do Mechova u Srní, tehdy podpořené z Programu Interreg IV, přeshraniční spolupráce ČR - Bavorsko. Poslední, cca 5,3 km dlouhý, úsek mezi Novou Hůrkou a Skelnou se v současné době projektuje. Cyklostezka by se dále mohla prodloužit až na Modravu. „Na tuto část cyklostezky se léta čekalo. Naší rolí je pomoc regionu při budování potřebné turistické infrastruktury, zvláště tam kde jde o bezpečí turistů. Je bez pochyby, že díky cyklostezkám se stává pohyb kolařů na území národního parku neporovnatelně bezpečnější a ohleduplnější vůči pěším turistům i zdejší vzácné přírodě," uvádí Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava. Šumavská cyklomagistrála bude ve finále zhruba 43 kilometrů dlouhá, a podle původních plánů propojí Železnou Rudu, Prášily a Modravu - nově postavené úseky budou dlouhé dohromady 24,5 kilometrů. V zimě bude sloužit lyžařům.

„Celkové náklady od roku 2006 dosáhly cca 71 milionů korun. Výstavba nynějšího - 3,2 kilometrů dlouhého úseku ze Skelné na Vysoké lávky vyjde na 10 milionů korun," uvádí Jiří Kvapil, ekonomický náměstek ředitele Správy NP a CHKO Šumava s tím, že peníze se podařilo sehnat z dotace Operačního programu životní prostření (OPŽP).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO: Jezero Most dopouštíme vyčištěnou důlní vodou

7:23 DIAMO: Jezero Most dopouštíme vyčištěnou důlní vodou

Letošní léto bylo opravdu horké a pokles vodní hladiny byl znát především na velkých vodních plochác…