Výhodnější bude i jejich provoz, například spotřeba nových autobusů je nižší o 10 l na 100 km oproti současným autobusům. Nákup nových autobusů umožní zkvalitnění přepravy cestujících, nutnou obnovu vozového parku a snížení průměrného staří vozidel pod hranici 9 let.
„Nákup nových nízkopodlažních kloubových autobusů je správným krokem, což jsme prezentovali i na dnešní schůzce na magistrátu. Díky jednáním s dodavateli se nám navíc podařilo dosáhnout snížení ceny a viditelné úspory. Kromě toho zlepšíme stav našeho vozového parku a nabídneme tak cestujícím větší pohodlí, nízkopodlažní kloubové autobusy nasadíme na ty linky, které vyžadují vyšší přepravní kapacitu,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.
Dohodnutá cena za jeden autobus SOR NB 18 je 6 450 000 Kč bez DPH, za 73 kusů činí celková cena 470 850 000 Kč bez DPH. DPP se podařilo vyjednat oproti rámcové smlouvě výrazně nižší cenu za nákup kloubových nízkopodlažních autobusů. Výsledná částka za kloubový autobus je o cca 350 tis. Kč/ks nižší oproti dřívějším rokům. V rámci této prováděcí smlouvy tak dojde k úspoře přibližně
26 milionů Kč. Vyjednání této slevy předcházela důkladná analýza trhu kloubových autobusů, včetně porovnání současných cenových hladin nabízených výrobci. Na základě této analýzy lze konstatovat, že výsledná cena je minimálně o 10 - 20% výhodnější oproti ceně běžné na trhu. Navíc nové autobusy budou 2 roky v záruce, čímž klesá potřeba provozních prostředků na údržbu.
Nové vozy splňují normu Euro 5 a jejich uvedení do provozu, vyřadí staré neekologické autobusy, navíc nové autobusy SOR mají výrazně nižší spotřebu nafty – o to 10 l na 100 km. Cena za 1 kilometr nového kloubového autobusu je 9 Kč nižší oproti stávajícím autobusům.
Pro nákup nových autobusů hovoří i průměrné stáří vozidel – podle nařízení Vlády ČR Č. 63/2011 Sb., nesmí dojít k překročení průměrného stáří vozového parku více jak 9 let. Toto ustanovení se týká zejména obnovy kloubových autobusů DPP, kde u kategorie kloubových nízkopodlažních je současné průměrné stáří právě na hranici 9 let - výrobci autobusů přitom deklarují jejich životnost na cca 12 let. Z důvodu nepříznivého stáří a především významného opotřebení autobusů je proto nutné pravidelně zajišťovat obnovu vozového parku. Pokud by k obnově nedošlo, překročí DPP průměrné stáří, současně poruší nařízení Vlády ČR a logicky se také stává nekonkurenceschopným.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva