Drážní úřad na základě zákona o dráhách schvaluje nové typy drážních vozidel a také se zabývá schvalováním modernizací těch stávajících. Posuzuje tak například technickou způsobilost vozidla, kontroluje systém řízení a zabezpečení nebo ověřuje, zda jsou dodrženy všechny požadavky předepsané v evropských a národních technických normách. „Pokud bychom shledali, že drážní vozidlo nesplňuje náležitosti, které jsou zapotřebí, jeho provoz bychom na našem území nepovolili. Takový případ nenastal a tak se vozový park na dráhách opět rozšířil,“ oznamuje ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář.
Nejen nová, ale i modernizovaná vozidla logicky přispívají k větší bezpečnosti provozu na našich dráhách.
„Parametry, které se mění u modernizovaných vozidel, musí být ve shodě s evropskými normami. Ty jsou samozřejmě dnes na vyšší úrovni než před deseti či patnácti lety,“ doplňuje ředitel Kolář.
U speciálních pracovních vozidel je určitě motivací také to, že firmy ucházející se o subdodávky, se snaží nabídnout pokud možno to nejlepší, co se na trhu aktuálně nabízí. Zvyšují tím svou šanci, že se ke spolupráci na stavbě dostanou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva