FAEI.cz se zařadil se mezi informační weby se čtvrt milionem zobrazených stránek

05.11.2018 16:05 | Zprávy

Hranici čtvrt milionu zobrazených stránek za měsíc překročil letos v říjnu portál Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz). Ten od poloviny roku 2015 vydává nezávislý, nepolitický a neziskový spolek Finanční a ekonomický institut. Informoval o tom šéfredaktor portálu Mgr. Denis Drahoš s odvoláním na údaje Google Analytics.

FAEI.cz se zařadil se mezi informační weby se čtvrt milionem zobrazených stránek
Foto: faei.cz
Popisek: Finanční a ekonomický institut - logo

„Stotisícovou hranici unikátních návštěvníků jsme – po třech letech existence portálu – atakovali už v průběhu srpna. A stále rosteme. Během posledních tří měsíců se zdvojnásobil jak počet unikátních návštěvníků (na 167 tis.), tak i množství zobrazených stránek (na 252,5 tis.). A roste také počet návštěvníků, kteří se k nám vracejí, což nepochybně vypovídá o kvalitě autorů i portálu,“ dodal.

S říjnovými 252 tisíci zobrazených stránek a téměř 170 tisíci unikátními návštěvníky tak portál podle Drahoše nově překonává řadu jiných, již zavedených informačních ekonomických webů na českém internetu. „Letos jsme výrazně změnili podobu portálu, rozšířili okruh spolupracovníků a rosteme také díky spolupráci s vyhledávačem Seznam,“ vysvětlil Drahoš.

Pravidlo pěti „ne“

Portál se řídí „pravidlem pěti ne“. Je nezávislý, neziskový, nepolitický, nebulvární a nemainstreamový. Dává prostor pro pluralitu názorů, ale klíčové podle Drahoše je, aby si každý čtenář udělal svůj názor sám: „Na rozdíl od mainstreamových médií nechceme lidem vnucovat, co si mají myslet, ale naším mottem – Web pro váš vlastní názor – je vybízíme k tomu, aby si názor udělali sami.“

„Záměrně se vyhýbáme politice. Sice je součástí našeho každodenního života, ale nechceme se zaobírat politikařením, to není naší ambicí. Obvykle se proto soustředíme na ty momenty, kdy politici mohou svým rozhodnutím ovlivnit finanční a ekonomické dopady na každého z nás,“ vysvětlil Drahoš.

Finance v patnácti rubrikách

„Impulsem pro náš obsah je, když lidé přicházejí o své peníze tím, že je svěří nedůvěryhodným finančním poradcům, nebo ‚finančním šmejdům‘ či dalším, kdo se snaží vydělat na jejich ekonomické a finanční neznalosti,“ vysvětlil Drahoš.
„Ne nadarmo se říká, že peníze jsou až na prvním místě. Proto před třemi lety vznikl web FAEI.cz jako platforma pro finanční a ekonomické otázky, které by měly zajímat každého z nás. Dospěli jsme k závěru, že tradiční (mainstreamová) média selhávají ve své edukativní funkci a že stále více podléhají komerčním zájmům,“ uvedl šéfredaktor portálu s tím, že celosvětové průzkumy dokládají, že se postupně bulvarizují i ta média, která bývala považována za seriózní.
„Letos jsme přistoupili ke změně podoby našeho portálu. A stálí návštěvníci webu na ni zareagovali jednoznačně pozitivně. Nově čtenářům na hlavní stránce nabízíme 15 obsahových rubrik – od bydlení až po zaměstnání, tedy téměř se vším, co souvisí s financemi každého z nás,“ uvedl šéfredaktor.

Tiskové zprávy pod kontrolou

Šestnáctou rubrikou na homepage portálu FAEI.cz jsou tiskové zprávy. Buď firemní, nebo připravené PR agenturami. Od příštího roku ale podle Drahoše nastanou změny: „Firemní tiskové zprávy zatím v podstatě zveřejňujeme tak, jak nám přijdou. Tedy bez jakékoliv kontroly, včetně překlepů a dalších možných chyb. Naši čtenáři jsou ale všímaví a nízká jazyková kvalita některých zveřejněných tiskových zpráv, jak jsme zjistili z jejich reakcí a podnětů, jim vadí. Od příštího roku proto chceme mít větší kontrolu i nad tiskovými zprávami.“

Podle Drahoše, který je původním povoláním učitelem češtiny, jsou chyby v zaslaných tiskových zprávách námětem pro diplomovou práci: „Nejde jen o překlepy, vyšinutí z větné vazby nebo tečku na konci titulku. Čtenáři nás opakovaně upozorňují na hrubky či neshodu předmětu s přísudkem nebo další prohřešky vůči češtině. Proto chceme firmám a jejich PR agenturám nabídnout naši redakční jazykovou korekturu a také garanci toho, že jejich tisková zpráva bude zveřejněna, včetně obrázků, grafů a zpětných odkazů.“

Čtenáři se vracejí

Osmdesát procent čtenářů portálu FAEI.cz, jak konstatoval jeho šéfredaktor, jsou ekonomicky aktivní lidé ve věku 24–64 let. Nejpočetnější skupinou čtenářů webu (42 %) jsou podle Drahoše lidé ve věku 35-54 roků. „Dvanáct procent návštěvnosti z mobilních zařízení představují tzv. jablíčkáři, tedy uživatelé iPhonů a iPadů,“ doplnil.

„Právě kvůli unikátnímu obsahu k nám čtenáři přicházejí znovu,“ vysvětlil Drahoš s tím, že o víkendech představují tzv. vracející se návštěvníci až 40 procent čtenářů webu. A lidé, jak řekl, také dávají redakci FAEI.cz tipy, nebo se jí svěřují se svými problémy. Názorným příkladem je podle něj jeden z nejčtenějších článků o pronajaté chalupě a nevraživém sousedovi (více než 50 tisíc přečtení).

Vlastní názor

Portál každé pondělí pravidelně zveřejňuje rozhovor se zajímavou osobností, ve středu analýzu a v pátek poradnu: „Všechny žánrové rubriky patří dlouhodobě k nejčtenějším. A mimochodem – jednou ročně přinášíme rozhovor s šéfem centrální banky. V případě analýz a poraden také usilujeme o co nejširší záběr. Tematicky i autorsky.“

„Nejde nám o to, stát se konkurencí jiných informačních a zpravodajských webů, pro nás je klíčové, abychom čtenářům pomohli s informacemi a aby si na ně sami mohli udělat svůj vlastní názor. A nestojí za námi žádný miliardář s ambicemi,“ uzavírá Denis Drahoš s poukazem na to, že portál Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) je na rozdíl od naprosté většiny ostatních tuzemských zpravodajských a informačních webů neziskovou organizací.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

STAČILO

Jste teď předsedkyně KSČM nebo STAČILO? A existuje ještě vůbec komunisté? Budete někdy kandidovat pod touto značkou nebo už jen pod značkou STAČILO? A liší se v něčem tyto strany kromě názvu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Elektřina na tu pravou vánoční atmosféru vyjde letos cca na 300 korun

16:33 ČEZ: Elektřina na tu pravou vánoční atmosféru vyjde letos cca na 300 korun

Předvánoční úklid, pečení cukroví, příprava štědrovečerní večeře, světelná výzdoba i sledování pohád…