„Rád bych fungoval jako jakýsi most mezi pacienty a zdravotníky. Rozhodně nechci zdravotníkům práci ztěžovat, ale spíše zprostředkovávat názory pacientů a jejich blízkých zdravotníkům a také naopak,“ řekl Tuček. Nový ombudsman považuje za velmi důležité, aby zdravotníci přistupovali k pacientům a jejich nejbližším lidsky a dobře spolu komunikovali. „Při analýze stížností je minimum podnětů, které řeší medicínskou stránku věci, ale drtivá většina se týká nedorozumění při komunikaci,“ doplnil Tuček.
MUDr. David Tuček začal ve Fakultní nemocnici Hradec Králové pracovat v roce 1992 jako student medicíny na 3. interní klinice FN HK, na kterou nastoupil jako lékař i po dokončení studií. V letech 2003 až 2008 pracoval jako lékař Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje. Od roku 2008 dosud pracuje na Oddělení urgentní medicíny FN HK.
Fakultní nemocnice Hradec Králové například v roce 2017 řešila 375 podnětů, z toho se v 197 případech jednalo o pochvalu, ve 144 případech o stížnost a v 34 případech o jiná podání. Pacienti či jejich příbuzní mohou podnět podat osobně na odboru řízení kvality a kontroly v budově ředitelství FN HK (budova č. 12, přízemí, č. dveří 009), písemně vložením do schránek u chodů do FN HK nebo poštou, e-mailem ZDE nebo telefonicky na čísle 495 832 849 nebo na telefonním čísle 601 091 051.
Podrobnosti o náležitostech potřebných k podání podnětů zájemci mohou najít ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva