„Vezmeme-li v úvahu délku celé silniční sítě v délce 56 000 km, tak každých na čtrnáct kilometrů připadá jedna veřejná čerpací stanice. Pro uspokojení poptávky, stavu vozového parku a zajištění konkurenceschopnosti by měla přitom být dostačující veřejná čerpačka každých 30 kilometrů,“ uvedl Václav Loula v rozhovoru.
Ke konci loňského roku bylo v Česku 7020 čerpacích stanic, z toho 3940 veřejných. Dalších 672 je polo-veřejných a neveřejných 2408. „Je velkou neznámou, v jakém stavu jsou tato zařízení: Zda jsou zkolaudována, jestli neohrožují bezpečnost, jak se kontrolují a zda v konkurenčním prostředí plní všechny zákonné normy,“ konstatoval Loula.
Připomněl také, že trh čerpacích stanic v ČR opustila řada velkých nadnárodních společností, jako například BP, ESSO, ARAL, Conoco-JET, AGIP nebo Lukoil. „Můžeme pouze spekulovat, zda převažovalo strategické rozhodnutí nebo byla důvodem i nespokojenost odcházejících firem s právním prostředím na trhu čerpacích stanic a problematika podvodů a pančování, vysoký počet stanic a nespravedlivé prostředí včetně silné kategorie neveřejných stanic a nemožnost v tomto prostředí naplnit jejich strategické cíle,“ dodal.
Celý rozhovor s Václavem Loulou si můžete přečíst zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva