V prvních letech fungování tísňové linky 112 bylo hovorů více než dnes, to bylo v mnoha případech z důvodu různých falešných volání a pokusů, zda linka funguje.
V roce 2022 linka 112 přijala 2 232 367 volání a 68 273 SMS. Tísňová linka 150 eviduje v tomto roce 273 795 volání a 37 836 SMS.
V roce 2023 počet volání narostl, naopak počet SMS poklesl. Linka 112 přijala 2 824 119 volání a 40 561 SMS. Tísňová linka 150 v loňském roce 351 226 volání a 31 709 SMS.
Významné změny
V září roku 2017 byl dokončen upgrade a byl zprovozněn systém eCall. Jedná se o systém automatického tísňového volání z vozidel, které je směrováno na tísňovou linku 112.Všechny nové otypované automobily (po roce 2018) jsou tímto systémem vybaveny. eCall lze aktivovat i ručně stisknutím tlačítka.
V roce 2020 byl zprovozněn systém pokročil lokalizace mobilního telefonu při volání na tísňovou linku. Tato funkcionalita je nyní součástí nových operačních systémů mobilů. Linka 112 zná pozici v okamžiku, kdy osoba volá na tuto tísňovou linku. Nefunguje to však obráceně, tady v okamžiku, kdy volá tísňová linka vám.
Od roku 2022 je možné také zasílat SMS na tísňové linky. Odeslaná SMS na 112 přijde také operátorovi do systému a následně se ozve operátor (formou SMS). Služba je prioritně zavedena pro hendikepované občany (např. neslyšící). V plánu je od roku 2026 tísňová komunikace textem v reálném čase, tedy přímý chat s operátorem tísňové linky. (Rozdíl je v tom, že rozepsaný text se operátorovi tísňové linky ihned zobrazuje po každém napsaném písmenu v reálném čase.)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva